Jump to content

Voettekst blok aanpassen


petervd70

Recommended Posts

Hoi, ik ben nieuw met Prestashop en wil de voettekst aanpassen. Niet alleen de kleur maar ook de regels die er staan. Ik heb nu Aanbiedingen, nieuwe producten, best verkochte producten en powered by Prestashop erbij staan maar die hoef ik hier niet getoond te hebben. 

 

Wie kan mij vertellen hoe ik dit weg krijg? En ook de kleur wil ik aanpassen. Zie bijlage

 

Graag in "Jip en Janneke" taal want snap nog niet veel van Prestashop...

 

Mijn dank is groot.

 

Emiel

post-706360-0-24272200-1379676957_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hallo,

 

Ik ben ook geen kenner op IT-gebied, maar heb wat geleerd van iemand die dat wél is;

 

Open je website en druk op F12. Je ziet nu onderaan de gegevens van je pagina.

 

Heb je Filezilla gedownload? Maak dan verbinding met je server (linksboven).

Dan kun je daarin naar je domeinnaam / themes / default / css / global

Klik met je rechtermuisknop op "global" en kies bewerken.

Je komt nu in global. Daarin zie je "body" staan; daar kun je dit blok ergens in wijzigen.

wijziging opslaan en je webpagina vernieuwen. De wijzigingen zouden er nu in moeten staan.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

hallo,

 

Ik ben ook geen kenner op IT-gebied, maar heb wat geleerd van iemand die dat wél is;

 

Open je website en druk op F12. Je ziet nu onderaan de gegevens van je pagina.

 

Heb je Filezilla gedownload? Maak dan verbinding met je server (linksboven).

Dan kun je daarin naar je domeinnaam / themes / default / css / global

Klik met je rechtermuisknop op "global" en kies bewerken.

Je komt nu in global. Daarin zie je "body" staan; daar kun je dit blok ergens in wijzigen.

wijziging opslaan en je webpagina vernieuwen. De wijzigingen zouden er nu in moeten staan.

 

Succes!

Je ziet aardig in de buurt, maar toch ook behoorlijk fout.

De blokjes in de footer worden opgemaakt door modules. In dit geval de CMS block.

Ga in de backoffice naar modules->modules. Kies Frontoffice features en dan onder CMS block de link configureren.

Onder het blokje   Footer's various links Configuration van de module configuratie kun je hier een aantal linkjes aan of uit vinken waaronder de Powered by.

Voor wat betreft de stijl van de footer. Dit kun je aanpassen, met wat kennis van CSS regels, in [rootvanjeprestashopinstallatie]/themes/[jouwtheme]/css/global.css, de regel met

#footer {
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dat ligt er maar net aan, ik ga er van uit dat dit het standaard thema is?

 

Ga naar je global.css en zet daar na #footer .block_various_links {

Margin-left: 40px;

}

 

je kan ook bijvoorbeeld 20px of 60px doen. ligt er maar net aan hoe veel pixels je hem van links af wil hebben.

 

Dit zou de makkelijkste manier zijn denk ik.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...