Jump to content

Lageroverblik og katalog


Bjørns

Recommended Posts

Jeg er hel ny her.....men roder med opstart af en prestashop og har en lidt, syntes jeg selv, besværlig Webshop. Jeg skal sælge finurligheder / antik / små og store ting ....men der er kun en af hver vare, og jeg har meget brug for at kunne finde alle tingene på de 2-3 steder (lager) hvor de opbevares. Jeg tænker at det ville være dejligt at kunne "slå et nummer op" og kunne læse hvor genstanden befinder sig fx: lager2 / reol4 / kasse6/ nr.000059 ...... Da det vil rart hvis det ikke er helt håbløst at "flytte" tingene hvis der bliver omrokeret, samtidig syntes jeg at det ville være fantastisk hvis man kunne udskrive et katalog og bla i det se hvor varen befandt sig på lager.

Tænkte at man måske kunne få en løsning på begge problemer/udfordringer

Findes der iøvrigt noget der kan udskrive et katalog med 10-15 vare med billede, tekst om varen og pris mm pr. A4 side eller lign. Det villa da være smart at kunne lave et fysisk udskrift af udvalgte oplysninger og katagorier eller hele molevitten.

Håber der er nogle der kan give mig nogen ideer eller løsninger på dette

Og glæder mig til at være en del af dette forum

Mvh

 

Peter Frederiksen

Link to comment
Share on other sites

Ang. lagerlokation så er det vel blot at opfinde et system, f.eks. 14-06-02, som så kan betyde Reol 14, Hylde 06, Kasse 02.

Det kan du skrive ind i et af ref-felterne.

 

Du kan endda dele lokationskoden op, så du opretter Leverandører der hedder f.eks. "14". Så er Leverandør 14 svarende til Reol 14. På den måde kan du nemt omdøbe en leverandør til en anden, f.eks. "Leverandør 14" bliver til "Leverandør 15", hvis du skifter reolnummer.

 

Det samme trick kan du bruge til hylde eller kasse.

 

Jeg vil mene, at den største udfordring faktisk ikke ligger i PS, men i at du får mærket det hele op. Køb evt. en Brother P-touch, som du kan få til at spytte labels ud med fortløbende numre i en serie, som du selv definerer. Den smule sådan en koster, bliver hurtigt opvejet af sparet tid.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...