Jump to content

Fra localhost til online shop


Fixfinn

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er nu ved at være klar til at gå online med min prestashop.

 

Jeg mangler stadig lidt med shipping og betaling, men mit produktkatalog er klar med priser osv.

Jeg har lavet mit eget theme, som ligger på en localhost i mappen prestashop/themes/mytheme.

 

Men når jeg flytter til mit online domæne hos one.com, vil jeg helst have det til at ligge her - www.mydomæne.dk/shop.

 

I forvejen har jeg et site med mine produkter, men ønsker at lave en decideret shop ved hjælp af prestashop. Indtil jeg får styr på shpping og betaling, ville jeg så bare køre i "catalog"-mode.

 

Er der noegn som ved, hvordan jeg gør, hvad jeg evt. skal passe på og evt specific i forhold til one.com

 

på forhånd tak:-)

Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste er klart at lave et subdomæne: shop/ditdomæne.dk - man kan stort set altid oprette subdomæner hos sin host.

 

One.com kan du læse en del om ved at søge i forum - jeg ville bestemt ikke vælge dem til min PrestaShop, de har nedetid, utrolig dårlige loadtider, og du kan ikke regne med at de tager daglig backup. Kig i stedet på f.eks. UnoEuro eller Meebox (Pro-hotel).

 

Vedr. catalog mode kan du finde det beskrevet i Prestashops egen dokumentaion

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

 

Nu er det jo lige præcis et subdomæne jeg vil lave altså www.domæne.dk/shop.

Der skal jeg så kopiere det hele over i, men der skal vel også sættes noget i admin for shoppen?

Lige nu hedder den 127.0.0.1/prestashop/mytomane.....

Jeg synes ikke jeg kan finde en guide til at gå online. Det må vel være rimeligt almindeligt at folk først prøver på localhost?

 

Catalog-mode har jeg fået til at køre.

 

Med hensyn til one.com er jeg åbenbart heldig. Har haft et nedbrud på 2 år. Det tog 20 min. Så kørte siden igen.

I de sidste 4 år har jeg prøvet Danweb, active24 og en mere som jeg ikke lige kan huske hvad.

Men ved alle tre var der nedbrud hele tiden, og der var aldrig service udenfor 8-16. Ved one.com har jeg altid kunnet FIFA's i nogen. Også kl. 23 om aftenen.

Så indtil videre bliver jeg hos dem.

Edited by Fixfinn (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...