Jump to content

[Løst] Oprettelse af variant på PrestaShop™ 1.5.4.1


KimTheMan

Recommended Posts

Hej,

Har nogle varer, som jeg har oprettet flere gange. Da disse kan købes med licenser i 1,2 og 3 år. Samt købes til 1,2,3 og 4 computere.

 

Men så var det jeg tænkte. At her må jeg vel kunne bruge varianter på disse typer varer?

 

Men har forsøgt at lege lidt på min testshop, for at finde frem til disse funktioner/ varianter. Men det er ikke lykkes mig, at finde ud af hvordan man gør.

 

Og de videoer jeg kan finde på nettet er til tidligere versioner. Og de menupunkter de omtaler, er ikke mere at se i backoffice synes jeg.

 

Der er f.eks. denne video:
http://prestashop-guide.dk/variant-fanen/#.UimJFdK-18E

 

Så er der nogen der ved hvordan jeg opretter sådanne varianter i 1.5.4.1 versionen?

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bruge Egenskaber Og Værdier i Vare-menuen, så du kan oprette et par egenskaber og tilknytte værdier.

Så går du ind på den vare, som du skal benytte til varianterne. Der går du i Varianter og trykker på "Varevariants generator".

Her tilføjer du de egenskaber og værdier, der skal indgå i varianterne - og trykker på knappen nederst.

Link to comment
Share on other sites

Ja tror det er ved at lykkes mig.

 

Mit problem er nu at jeg ikke kan tilknytte varianter til en virtuel vare. Så feltet "antal" fremgår, hvis jeg vælger det som en vare i stedet. Og det er så ikke er meningen. Men det kan man måske leve med i første omgang...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...