Jump to content

Solved: Front&backoffice ineens onbereikbaar, Internal error


Hutsel

Recommended Posts

Zowel het backoffice als het front is sinds gister niet bereikbaar. Tijdens het aanmaken van één nieuwe combinatie werd het scherm wit na 5 minuten toch maar eens op F5 gedrukt en vervolgens kwam er:

 

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator to inform of the time the error occurred and of anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log

 

 

Na wat zoeken op internet heb ik heel wat mogelijke oplossingen gevonden, maar tot op heden heb ik geen idee wat het probleem is.

 

 

http://www.prestashop.com/blog/en/the-500-internal-server-error-explained-solved/ heb ik doorgenomen en braaf alles bekeken, maar dit heeft me helemaal niets opgeleverd. Het troubleshoot deel levert helemaal geen informatie op. Ik heb uit wanhoop zo'n beetje alle mogelijke rechten combinaties geprobeerd.

 

Het  .htaccess stukje is heel leuk, maar ik weet niet hoe ik deze zou moeten gaan hergeneren, aangezien ik nergens bij kan komen.

 

Prestashop versie is 1.5.4.1

 

PHP versie 5.4

memorie limit : 128M

max exe time : 60s

Post maxsize : 128M

display errors: on

Log errors : on

 

heeft iemand een idee van wat hier mis kan zijn, of wat ik fout doe? Aangezien er een probleem is geweest met de backups hoop ik te voorkomen dat ik alles moet verwijderen.

 

Indien er meer info nodig is zal ik dit z.s.m. aanleveren. Ik zal sowieso een PHP errorlog opvragen bij mijn host.

 

Edit: De mobiele website is wel gewoon bereikbaar.

Edited by Hutsel (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk zit er door de timeout bij het toevoegen van een combinatie nu een fout in de database. Deze fout veroorzaakt vervolgens het mislopen of timeout veroorzaken van queries op zowel front als backend.

Heb je al eens geprobeerd om error_reporting in te schakelen (dev_mode op true zetten in defines.inc.php) om een duidelijkere foutmelding boven water te halen?

Link to comment
Share on other sites

@Scorpionsworld: dit heb ik gedaan, maar dit geeft me niet meer informatie. ik blijf dezelfde melding te krijgen.

 

@ Maconl: Ik kan hem wel vinden, en ik kan er in, maar het topic heeft het over het opnieuw genereren, maar dat zo in backoffice moeten. Waar ik dus niet inkan.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, vanmorgen heb ik contact gehad met mijn Host. Deze belde mij zojuist terug. Er waren problemen met de server en de serverload was te hoog. De website is weer online zonder dat ik iets hebt hoeven doen. En uiteraard met duizend excuses van mijn host.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...