Jump to content

Multistore eller flere forskellige ?


steengod

Recommended Posts

Hej,

 

er der nogen der kan hjælpe mig med, om jeg skal overveje multistore?

 

Jeg har en butik med flere sprog og valutaer, men de samme varer, som jeg gerne vil dele op i flere domæner.

 

Er der nogen fordele i at have en multistore funktion, med installation af moduler, temaer, lagerstyring osv. i forhold til at have butikkerne selvstændigt?

 

Kan jeg bare lave butikken på de forskellige domæner med hver sit sprog, og så senere skifte til multistore.

 

Hilsen

 

Steen

Link to comment
Share on other sites

ok, kan jeg bare lave butikken på de forskellige domæner med hver sit sprog, som en almindelig prestashop butik og så senere lave den om til multistore.

 

Hilsen

 

Steen

Hvis du har en shop der kører version 1.5 og den indeholder alle dine varer, så ja. Her kan du godt oprette de andre butikker efterfølgende og sætte lageret op, så det kan deles i flere butikker.

Men pas lige på duplicate content i multistores - der er ikke skrevet voldsomt meget om det endnu. Men en af anbefalingerne går på, at de domæner man benytter skal have forskellige TLDs (.dk, .eu, se osv.) ellers vil indholdet blive opfattet af søgemaskinerne som duplicate content.Hvis dine shops derudover kører forskellige sprog, så er der nok ingen problemer.

Link to comment
Share on other sites

lige i øjeblikket kører de to jeg har version 1.4.9, med 5 sprog i hver, den ene kører så med DKK og den anden med EUR.

 

Men jeg synes det ville været nemmere kun at logge ind et sted hver gang, når jeg jeg opretter varer.

 

Det er den helt samme vare, bare på hvert sit sprog.

 

Men jeg forstår heller ikke helt, hvad det går ud på, i forhold til at have butikkerne, hver for sig.

Link to comment
Share on other sites

Shoppen skal under alle omstændigheder køre version 1.5 før du kan bruge multistore, så en dine shops skal som minimum opgraderes - og alle varer skal være i den nye version. Du er så også nødt til at gøre dig overvejelser om domænenavnene, så du ikke blot har alt den samme information i flere forskellige shops med forskellige dk domæner.

 

Der findes officiel dokumentation om Multistores - har du læst dette: http://doc.prestashop.com/display/PS15/Managing+multiple+shops

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...