Jump to content

[Ikke Løst} Få en e-mail når kunde opgradere gæstekonto til kundekonto


KimTheMan

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det tror jeg ikke, det er "Out of the box". Og hvad skulle man også bruge dette til (spørger jeg af ren nysgerrighed, da jeg har 99,5% gæstekonti på mit site).

Jeg bruger canins OPC, og mine kunder kan komme igen og igen og registrere sig på ny som gæst, så jeg er ret ligeglad med, om de er "kunder" eller ej - og det er de vidst også (et argument herimod kunne være kundeloyalitetsprogrammer som jeg ikke bruger).

Link to comment
Share on other sites

Tja ville bruge det til at når jeg tilbød folk en rabat kupon, så kræver det de registrere sig som kunde før det virker. Og for at undgå arbejde med at sætte noget op de måske ikke ville benytte sig af alligevel (i tilfælde af jeg gjorde dem til kunde). Så tænkte jeg hvis jeg fik en email hvis de gjorde sig til kunde for at udløse en rabat kupon. Så kunne jeg derefter gå ind og opsætte denne kupon hurtigt derefter.

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

SÅ VIDT JEG VED, så kan en kunde ikke selv opgradere sig.

 

Men DU kan i BO opgradere kunden, og så får kunden en mail.

 

Og helt ærligt, hvordan skal kunden kunne gøre det selv? Vedkommende er jo ikke "rigtig" kunde, og kan ikke logge ind noget som helst sted, for at ændre det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis kunden f.eks. Har købt som gæst. Og på grund af for sent leveret eller andet. Så får han muligheden for at få en rabat kupon.

Men for denne kan genereres kræver det gæsten ændre sin konto til kunde.

Så for jeg ikke skal holde øje med om denne kunde ændre sin status for jeg derefter kan sende ham en kupon. Så tænkte jeg det ville være nemt hvis jeg fik en status mail hvis han ændrede kontoen for jeg derefter kunne lave ham en rabat kupon

Link to comment
Share on other sites

#6 det er så ikke helt sandt.

 

Han kan logge sig ind på sin gæstekonto:

http://www.ithansen.dk/gaeste-sporing

 

Og derefter nede i bunden af den side han kommer ind på ser det sådan ud:

 

image-DBF6_5218F23E.jpg

 

Så det kan vi vel godt blive enige om gæsten kan?

 

Og ved godt jeg kan opgradere kunden, og han derefter vil få en mail. Og dette kan jeg så ikke gøre uden kundens samtykke. Men det er også dette jeg har valgt. At jeg har skrevet til kunden, som kan besvare min e-mail, hvor jeg derefter vil opgradere hans konto (denne metode valgte jeg efter ingen svarede herinde). For så igen derefter at lave en rabat kupon kun til ham.

 

Og jo gæsten kan altid logge ind og følge status på sin ordre.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, det vidste jeg så ikke,

 

Men hvorfor er det så interessant at modtage en mail, når en gæst gør det.

 

For mig er det ligegyldigt. Jeg gider ikke alle de mails, hvergang der kommer en ordre eller lignende.

 

Det interessante for mig er når en kunde skriver i kontaktformularen, men det kan jeg jo se i BO.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...