Jump to content

ePay lancerer opdatering af betalingsmodulet til PrestaShop


ePay - Thomas Knudsen

Recommended Posts

Vi har netop lanceret en opdatering af vores populære betalingsmodul til PrestaShop. Det nye modul er at finde i sin version 2.0 via dette link: http://www.epay.dk/support/moduls.asp#PrestaShop.

Det opdaterede modul indeholder følgende udvidelser og rettelser:

- Understøtter nu remote interface (API), hvor betalingerne kan hæves, slettes og krediteres direkte fra ordrebehandlingen i PrestaShop.

- Korttypen vises nu på ordren.

- Kunden præsenteres nu overfor en individuel kasse for hver betalingsform der tilbydes i butikken.

- En fejl omkring ordrenummeret (card-id) er rettet.

- En fejl omkring ikke standard valutaer er nu rettet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop opdateret. Det er vigtigt at afinstallere den gamle version for at opdatere korrekt, men så er det også enormt dejligt at kunne håndtere alle detaljer omkring ordren på selve ordresiden ! Dejligt at man ikke skal logge ind på epay siden, men kan hæve direkte. Fungerer super !

Link to comment
Share on other sites


- Understøtter nu remote interface (API), hvor betalingerne kan hæves, slettes og krediteres direkte fra ordrebehandlingen i PrestaShop.

Det virker ikke hos mig.
Når man klikker på "Capture" eller "Delete" i ePay info under ordren i administrationspanelet, sker der ikke det store.
Hvad kan der være galt? Noget med opsætningen?
Link to comment
Share on other sites

Tak for et hurtigt svar, men jeg synes ikke at jeg kan finde et menupunkt under indstillinger i betalingssystemet, hvor man kan indtaste en IP adresse.
Derimod synes jeg, at det af hjælpen til betalingssystemet fremgår, at det kræver at ePay åbner op for den IP-adresse, som man ønsker at bruge deres API / Webservices fra.

Link to comment
Share on other sites


Du skal have koblet API / Remote Interface på din konto (ePay Business) før det virker.


Øv! ePay Business koster 299 DKK om måneden.
Jeg må desværre leve uden de nye API funktioner indtil jeg sælger noget mere ;-)
Pt. kan jeg ikke lige forrente de 200 DKK ekstra om måneden.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har lige opdateret til den nye version af modulet, men hvis kunderne vælger gaveindpakning bliver de ekstra penge ikke trukket fra kontoen. Der står det korrekte beløb i BO, men hvis jeg logger ind på Epay er de ekstra penge ikke trukket.. Butikken kan ses her: www.audere.dk

Lige et spørgsmål til.. Er det egentlig muligt at sætte op så man kan indtaste kortoplysninger direkte på prestashop betalingssiden i stedet for at den åbner et nyt vindue? Det ville være fantastisk!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige opdateret til den nye version af modulet, men hvis kunderne vælger gaveindpakning bliver de ekstra penge ikke trukket fra kontoen. Der står det korrekte beløb i BO, men hvis jeg logger ind på Epay er de ekstra penge ikke trukket.. Butikken kan ses her: audere.dk


Det lyder underligt og umiddelbart som en PrestaShop fejl.
Hvilken version af PrestaShop kører du?

Lige et spørgsmål til.. Er det egentlig muligt at sætte op så man kan indtaste kortoplysninger direkte på prestashop betalingssiden i stedet for at den åbner et nyt vindue? Det ville være fantastisk!!!


I princippet skulle det være muligt at bruge ePay's relay-script. Desværre ser det dog ud til at være lidt mere besværligt end som så, da prestashop er lidt svær at styre med absolutte og relative url'er.
Men bestemt interessant at få dette op at køre.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige opdateret til den nye version af modulet, men hvis kunderne vælger gaveindpakning bliver de ekstra penge ikke trukket fra kontoen. Der står det korrekte beløb i BO, men hvis jeg logger ind på Epay er de ekstra penge ikke trukket.. Butikken kan ses her: audere.dk


Det lyder underligt og umiddelbart som en PrestaShop fejl.
Hvilken version af PrestaShop kører du?


Der er faktisk en fejl i ePay modulet.

i epay.php - funktion hookPayment($params) find:
$total = number_format(Tools::convertPrice ..... 



Og indsæt denne linie i stedet for:

$total = number_format(Tools::convertPrice($params['cart']->getOrderTotal(), $currency), 2, '', '');

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!!! Det virker helt perfekt.. Den trækker alt hvad den skal nu. Det er forresten den nyeste version af epay modulet jeg bruger sammen med 1.1.0.5. Jeg ved ikke om fejlen også er der i den gamle version.

I princippet skulle det være muligt at bruge ePay’s relay-script. Desværre ser det dog ud til at være lidt mere besværligt end som så, da prestashop er lidt svær at styre med absolutte og relative url’er.
Men bestemt interessant at få dette op at køre.


Ja, det kunne være fedt at få til at virke.. Desværre er eksemplerne på epays side stadig lidt sort snak for mig, Men jeg håber der vil dukke en løsning op en dag.. Som det er nu er det lidt klodset med det nye vindue, og det skulle iøvrigt konvertere langt bedre hvis folk kan indtaste deres kortoplysninger direkte på siden..

men tusinde tak for hjælpen!!!!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...