Hannahd Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Vad gör jag för fel? Jag har nyligen fått butiken uppdaterad från version 1.3nånting till 1.5 och nu skulle jag lägga till en kategori. Jag väljer catalog och klickar på category och sen lägg till. Jag väljer plats där jag vill ha den nya underkategorin och fyller i alla uppgifter och trycker spara. Nu finns kategorin i BO och jag kan lägga till produkter i den nya kategorin. Men den syns inte i butiken. Jag kan gå in och titta på den nya produkten i butiken och då ser jag att kategorin finns där om jag klickar på de små länkarna (om ni förstår vad jag menar). Men den syns fortfarande inte i menyn. Missar jag något? Hoppas att någon kan svara 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Kolla om du har cache påslagen. I så fall, stäng av cache, slå på kompilering, ladda om sidan och se om det hjälper. Glöm inte att ändra inställningarna sen igen. Du hittar det under Tools->Performance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Bean_S Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Har du kollat in konfigureringen under modulen "Topp horisontal meny"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Bean_S Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Kom på en annan möjlighet. Du kan eventuellt av misstag under inställningar för kategorin kryssat för att den inte skall visas. Den inställningen ligger överst under kategorinamnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannahd Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Tack för era svar!... Kategorierna dyker upp när jag klickar ur kanonisk url och stannar sedan kvar när jag klickar i rutan igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts