Jump to content

Recommended Posts

Dear Prestashop users & members,

 

I've been setting up my first webshop using Prestashop 1.5 (latest version) and love the system! Up until now everything has been going well and has been logical. However I can't seem to manage my search results to get them accurate.

 

I know how to assign weight to the search attributes/factors within the Prestashop backend, but however I devide and assign them the results keep comming up inaccurate (even after testing with tags etc.).

 

Is there a way I could make this work? My site is www.los-toestel.com and the inaccuracies occur during searching for the iPhone 4, Galaxy S, HTC Desire HD and some other products.

 

Hope somebody could help me and i'm posting this thread within the appropriate section. I've been searching everywhere for an answer but didn't stumble upon one!

 

Thanks in advance!

 

 

Beste Prestashop gebruikers en leden.

 

Ik heb problemen met de standaard zoekfunctie die binnen Prestashop geleverd wordt. De resultaten zijn inaccuraat. Als ik bijvoorbeeld zoek naar een iPhone 4 komen eerst de iPhone 5's tevoorschijn en dan de iPhone 4s'en.. Hopelijk weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

 

Bij voorbaat dank!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik worstel ook met de zoek resultaten, heb bv 25 producten die zouden moeten voldoen aan de zoekactie en er komen er maar enkele tevoorschijn.

Nu heb ik al het een en ander gelezen, en het zou met de taal instelling te maken kunnen hebben, ik heb enkel nl als standaard taal en geen andere taal geïnstalleerd.

Als ik in BO naar de productpage ga en naar de desbetreffende producten waarop ik gezocht heb, en deze een voor een open en klik op het land icoontje, rechts van productnaam, en dit opsla, en terug de het zoekwoord ingeef, komen deze producten wel te voorschijn bij het zoeken.

 

Het probleem is, dat ik niet voor elk van de 2554 producten deze manipulatie manueel wil gaan uitvoeren, dus hiervoor zoek ik 'n oplossing.

 

Ik heb verder in de database gekeken bij ps_product, maar daar zit geen taal verwijzing die ik eventueel zou kunnen updaten.

En de tabel ps_product_lang, de desbetreffende kolom, bevat de juiste taalverwijzing.

 

Verder heb ik op het Engelstalig forum 'n tread gevonden die het prob omschrijft, maar dit is 'n verwijzing van 2012 en slaat niet op PS versie 1.5.4.1:

Dat je 'n tweede taal moet installeren in BO en daarna naar productpagina moet gaan en dan de juiste, gewenste taal moet selecteren, maar wat ik eruit kan opmaken is, dat je dit ook voor elk product, individueel moet gaan doen, kortom niet aan te beginnen!

 

Verder zijn er ook nog verwijzingen in treads, waardat je de search.php zou moeten aanpassen, maar deze komen niet overeen met de search.php van versie 1.5.4.1.

 

Kortom, ik wacht ook nog op 'n gepaste oplossing voor het zoek probleem.

Verder heb ik alle producten geïndexeerd en de index file geeft aan dat ze daadwerkelijk allemaal zijn geïndexeerd.

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Dag Generaal,

 

Dit is inderdaad wel een ander probleem dan ik heb en zou je hier niet zo 1, 2, 3 mee kunnen helpen. De enige taal die ik geïnstalleerd heb is NL en Engels heb ik verwijderd. Hierdoor zijn al mijn producten standaard geselecteerd als NL.

 

Wellicht zou je een keer kunnen proberen Engels te installeren, die als standaard te zetten, vervolgens weer terug op NL en Engels verwijderen. Vind het sowieso raar dat ze op een andere taal staan (zover ik het kan opmaken uit je verhaal) terwijl je alleen NL heb geïnstalleerd.

 

Over mijn probleem, ik heb tot op heden nog geen oplossing gevonden en blijf het raar vinden dat een iPhone 5 naar boven komt op 1, 2 en 3 op de zoekterm iPhone 4, terwijl de iPhone 4 er wel in staat!

Link to comment
Share on other sites

Gegroet,

het is iets raars, ondanks dat m'n index up to date is, weet niet of de jouwe ook goed zit.

Ik heb al in de database zelf gesnuffeld, maar daar staat alles op ID 4(nl). Ook in de search.php wordt nergens specifiek verwezen naar 'n ID.

Ik run net als jij v 1.5.41

 

succ6 en ik volg het wel, mocht ik iets tegen komen van jou strekking, laat ik het je ff weten;

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...