Jump to content

Wit scherm, na aanklikken importeer cvs gegevens


Generaal

Recommended Posts

Beste forumlezers,

ik loop momenteel tegen het volgende prob aan:

als ik m'n cvs product file upload, geeft PS aan dat dit gebeurd is, daarna naar het volgende scherm om de tabel toe te wijzen, daarna klik ik op de groene knop, importeer cvs bestand.

De grootte van het cvs product bestand is amper 56kb.

 

Ik zie dan het icoontje van Google Chrome 'n tijdje tegen de wijzers van de klok draaien...en dan geeft ie 'n blank, wit scherm, in de titelbalk:

 

Admin//index.php?controller=AdminImport&token=52a8b7a33379215f7982fa8bccd5d7fa

 

Hier kom ik niet meer uit, als ik BO opnieuw opstart, zie ik dat van de 500 producten er ongeveer 'n 370 zijn geïmporteerd, met bijbehorende foto's en bijbehorende kenmerken, prijzen enz..

Ik merk wel dat er tussen de product import, ID nrs ontbreken zoals: 233 --->241, ipv 233, 234, enz..

Ook in FO, ziet er alles normaal uit.

Als ik bv 'n cvs bestand als voorbeeld importeer en ik zet de regel uitsluiten niet op 1, krijg ik wel 'n normaal scherm met de foutmelding.

 

Ik heb dit ook geprobeerd met de categorieën opnieuw te importeren, daar krijg ik net dezelfde scherm, met dezelfde browser gegevens.

 

Ik run PS v 1.5.4.1

Ook heb ik gezocht in het bestand:

config.inc.php de regel @ini_set(‘display_errors’, ‘off’);

gewijzigd worden in :

@ini_set(‘display_errors’, ‘on’);

 

Deze aan te passen regel is niet te vinden in m'n bestand!!

Verder vind ik geen enkele foutmelding in PS, BO meldingen.

 

Iemand 'n oplossing?

MVG,

Generaal

 

PS, mocht iemand willen inloggen in m'n BO, gaarne 'n emailtje.

Link to comment
Share on other sites

Beste forumlezers,

ik loop momenteel tegen het volgende prob aan:

als ik m'n cvs product file upload, geeft PS aan dat dit gebeurd is, daarna naar het volgende scherm om de tabel toe te wijzen, daarna klik ik op de groene knop, importeer cvs bestand.

De grootte van het cvs product bestand is amper 56kb.

 

Ik zie dan het icoontje van Google Chrome 'n tijdje tegen de wijzers van de klok draaien...en dan geeft ie 'n blank, wit scherm, in de titelbalk:

 

Admin//index.php?controller=AdminImport&token=52a8b7a33379215f7982fa8bccd5d7fa

 

Hier kom ik niet meer uit, als ik BO opnieuw opstart, zie ik dat van de 500 producten er ongeveer 'n 370 zijn geïmporteerd, met bijbehorende foto's en bijbehorende kenmerken, prijzen enz..

Ik merk wel dat er tussen de product import, ID nrs ontbreken zoals: 233 --->241, ipv 233, 234, enz..

Ook in FO, ziet er alles normaal uit.

Als ik bv 'n cvs bestand als voorbeeld importeer en ik zet de regel uitsluiten niet op 1, krijg ik wel 'n normaal scherm met de foutmelding.

 

Ik heb dit ook geprobeerd met de categorieën opnieuw te importeren, daar krijg ik net dezelfde scherm, met dezelfde browser gegevens.

 

Ik run PS v 1.5.4.1

Ook heb ik gezocht in het bestand:

config.inc.php de regel @ini_set(‘display_errors’, ‘off’);

gewijzigd worden in :

@ini_set(‘display_errors’, ‘on’);

 

Deze aan te passen regel is niet te vinden in m'n bestand!!

Verder vind ik geen enkele foutmelding in PS, BO meldingen.

 

Iemand 'n oplossing?

MVG,

Generaal

 

PS, mocht iemand willen inloggen in m'n BO, gaarne 'n emailtje.

Een blanco scherm is een "Error 500" pagina zonder foutmeldingen.

In PS versie 1.5.x is de display_errors configuratie verplaatst naar /config/defines.inc.php

Wijzig in dit bestand de regel:

define('_PS_MODE_DEV_', false);

naar

define('_PS_MODE_DEV_', true);

Probeer dan nog eens de import uit te voeren. Wellicht dat er dan wel een foutmelding uit komt waar we op verder kunnen onderzoeken....

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste scorpionsworld,

Ik had intussen deze verwijzing gevonden ivm de foutmelding aan te zetten in het aangegeven bestand, maar ik blijf gewoon zonder verdere info, bij deze witte blanke pagina. Hetgeen ik wel merk is, als ik maar enkele producten importeer, dat het dan in de normale display vorm verloopt.

 

Volgens m'n gevoel, loopt er iets mis met het geheugen, server timeout (30 sec), of iets in die richting.

Het importeren verloopt wel in m'n shop, als ik enkele keren de browser, F5, ververs en kijk bij producen, dat ze meestal er wel staan, soms moet ik wel verschillende keren op de F5 drukken, en zie ik het aantal toegevoegde producen wel toenemen..

 

Heb het intussen ook via 'n vaste netwerkkabel verbinding geprobeerd, maar het blijft hetzelfde produceren.

 

In de titelbalk van Google Chrome staat de volgende verwijzing:

www."m'n websiteadres"/de Admin dir"/index.php?controller=AdminImport&token=52a8b7a33379215f7982fa8bccd5d7fa

Bij de start van het importproces, staat er nog 'n # achter de weblink.

 

Weet niet of dit verder verwijst naar het verloop.

 

Alvast bedankt voor je aandacht,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Beste scorpionsworld,

Ik blijf nog met dit fenomeen in m'n maag zitten, hierna de foutlog gegeven van vandaag, het bovenstaande had betrekking op het niet kunnen aanpassen van categorie gegevens.

*ERROR* 2013/06/07 - 00:05:53: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 00:06:52: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 00:08:09: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 00:17:21: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 10:33:45: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 10:55:08: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 10:56:03: Property Category->date_add is not valid at line 837 in file classes/ObjectModel.php

*ERROR* 2013/06/07 - 18:32:20: MySQL server has gone away<br /><br /><pre>

SELECT *

FROM `ps_quick_access` qa

LEFT JOIN `ps_quick_access_lang` qal ON (qa.`id_quick_access` = qal.`id_quick_access` AND qal.`id_lang` = 4)

ORDER BY `name` ASC</pre> at line 607 in file classes/db/Db.php

 

Hetgeen ik er uit kan opmaken is het 'n server gone prob.

 

Ik heb ook nog 'n screens movie gemaakt, maar die kan ik hier niet uploaden, mocht je hem willen zien, zal ik hem eventueel per email doorsturen.

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Nog iets waargenomen:

in BO ook niet meer de mogelijkheid om configuratie informatie te openen, ook gewoon na 'n tijdje 'n blanke, witte pagina terug.

Dit geeft Google Chrome als resultaat als ik netwerk functie activeer:

 

index.php?controller=AdminInformation&token=bd877db7bbade7f6c44ef3a439cc5e2c

/RM

GET

503

Service Unavailable

 

text/html

Other

 

 

241 B

1 B

1.2 min

1.2 min

 

 

 

 

1.2 min

33 ms

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

index.php?controller=AdminInformation&token=bd877db7bbade7f6c44ef3a439cc5e2c

/RM

 

Groeten,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste Forumers,

dit is het antwoord dat ik terug heb gekregen van de technische staf van one.com:

 

Hello,

 

Our technicians has checked your Prestashop site and can see that there is a time out error

 

when accessing some menu on your prestashop admin panel. Particularly for Advanced Parameters

 

> Configuration Information, this page is fetching too many images (taking 1 cpu full 100%)

 

and simply timing out. From what we see it should be the "List of changed files" section that

 

is causing the page to timeout. It could be also the cause why the Preference > Images option

 

is timing out as well. The pages are fetching 68483 images which is causing issues on the

 

server to complete the process.

 

Unfortunately, we don't have a workaround for this as we don't offer to change any setting on

 

our servers. You'll have to optimize your site and make sure it doesn't exhaust the resources

 

of our servers for your site to work properly.

 

Should you have anymore inquiries please do not hesitate to contact us through our 24/7

 

online chat or email us.

Best Regards

 

Camille

One.com

 

Ik heb ongeveer 'n 2500 producten met meerdere foto's in m'n shop, de meeste foto's zijn links naar m'n leverancier.

Maar het kan dat er iets fout is ingesteld ivm de afbeeldingen, bedoel in het instelscherm, waar je de default_smal enz insteld, heb ik overal groene vinkjes staan, of dit het nu zou wezen, betwijfel ik.

 

Wie heeft 'n idee waar die 68483 afbeeldingen zouden staan en of er iets kan weggehaald worden in de mappen.

Dat met het vele experimenteren het een en ander is opgeslagen en nooit is verwijderd.

Ik heb de smarty cache en compile al helemaal leeggehaald, op de index file na..niets dat veranderd.

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...