Jump to content

Eksportér XML til Trendsales shop


n.rosenfeldt

Recommended Posts

Findes der et modul, der kan eksportere XML data fra PS ?

 

Jeg har prøvet det, der lå herinde, men jeg fik en fejlmeddelelse, og ingen reaktion i forumet, da jeg postede fejlen.

 

Jeg har aldrig arbejdet med XML, men har fået en eksempel-fil fra Trendsales, hvor der står hvilke kolonner, de skal bruge.

 

Presto-Changeo har et modul, der kan eksportere som CSV ... Det kan jeg også fra PhpMyAdmin, men de data kan de ikke bruge. Det skal åbenbart være XML - i den rækkefølge, de angiver.

 

Anyone med en god løsning ? :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Rosenfeldt

 

Det er korrekt at Trendsales ikke understøtter CSV men kun Excel og XML.

 

Presto er desværre ikke en af de kompetencer vi har i vores udviklingsafdeling men henviser dig gerne til en ekstern hvis du skal bruge hjælp. Du kan altid henvendel dig direkte til Trendsales Shops team på [email protected] så kontakter vi dig straks.

 

Det eneste XML eksport dokumentation jeg er kommet forbi er følgende:

http://socialhost05.inmagic.com/Presto/WebHelp/Configure/Export_Content.htm

 

Jeg er dog ikke i stand til at vurdere om dette er valid information.

 

Håber ovenståend guide er brugbar og ellers glæder vi os til at høre fra dig og forhåbentlig sætte dig i forbindelse med een der kan hjælpe dig med at lave en XML eksport.

 

/ Søren, Trendsales

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik en mail fra en af deres supportere med et eksempel på en XML fil.

 

Han beskriver den således : >>>

 

 

<Category> er jeres kategori – dem skal vi have mappe op mod vores så det ville være en fordel med en liste over alle jeres kategorier.

<Area> skal i altid bare sætte til 0

<Item> er Varetypen fx tshirt, kjole osv.

<Brand> er varens brand

<Style> er ID´et på varen skal være unikt for hver vare.

<Description> er beskrivelse af varen – jo mere præcist jo bedre.

<shipping> her skal fragt priserne angives – det er vigtigt i først sætter <country> ind så vi ved hvilket land den følgende fragt gælder til derefter angiver i en<amount> som er fragt prisen for landet angivet i øre – fx angives 40kr som ”4000”

 

<Variant> her angives varinater af varen – alle produkter skal mindst have 1 variant.

For hver variannt angives <price> igen i øre 40 kr angives om ”4000”<Original_price> angives altid som normal prisen

Dette flet bruges af systemet til at finde frem til en eventuel tilbuds rabat.

Begge bundle felter droppes.

<SKU> skal være unikt for hver variant – dette bruges til at finde ud af hvilket item der er solgt.

<EAN> bruges hvis man har og føler for det – hvis man har kan dette ofte også bruges som SKU da dette er unikt.

STOCK og TRACK_Stock udelades, da dette ikke bruges endnu.

<Size> størelse på varianten

<color> farven på varianten

 

Der kan være så mange varianter på hver annonce som i ønsker.

 

Til sidst angives <Image> med et link direkte til det eller de billeder i ønsker at bruge – der kan være op til 6 stk og skal angives i et nyt tag alle sammen.

<<<<<<<<

 

Men at kæde det sammen - og sortere det med data fra shoppen ... Det går nok ud over min forstand.

 

Med mindre, jeg kan eksportere data fra PhpMyAdmin, og så indsætte colonner i f.eks. Excel med de navne, der svarer til vores produkter. Men er produkter, kategorier m.v. i samme database i shoppen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...