Jump to content

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben gisteren geüpgradet naar versie 1.5.4.1 van Prestashop. Op de welkomstpagina staat nu "Cart" in plaats van "Winkelwagen".

Ik heb mij al te pletter gezocht om "Cart" te vertalen naar "Winkelwagen", maar vind de oplossing maar niet. Weet iemand hoe ik dat nu kan doen?

Het is de webshop van een vriend van mij en de url is http://www.yamadori.be voor het geval iemand een kijkje wil nemen voor het probleem(pje).

Alvast dank.

Edited by greenstreet (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Je kan het bij de vertalingen van de modules proberen in je admin gedeelte (vertaling van blockcart).

 

Als dat niet lukt kun je ook naar het .tpl bestand gaan en het daar wijzigen. Ik zie namelijk dat je maar 1 taal gebruikt. Je kan het wijzigen in blockcart.tpl

Link to comment
Share on other sites

De vertalingen in het hier toegepaste thema (niet default, maar een thema zelf ontworpen via presta-thememaker) heb ik allemaal al aangevuld, maar nergens de vertaling voor de benaming "Cart" in de knop zelf tegengekomen.

In het bestand blockcart.tpl ben ik al gaan snuisteren, maar ik weet niet precies waar ik de aanpassing kan doen.

Sorry, ik ben nog niet zo heel lang bezig met Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Sorry, de vraag naar de juiste module is me volledig ontgaan; dat is nochtans mijn gewoonte niet. Mijn laptop is vorig jaar wel gesneuveld ergens in juli na mijn vakantie, het kan dus zijn dat de vraag verloren gegaan is in de mails.

Ik kijk het eens na, want het is nu toch al een heel tijdje geleden. Ik post het antwoord hier zeker zodra ik de oplossing heb kunnen nakijken.

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat ik dit probleem als volgt heb opgelost:

Ga met de beschikbare verkenner op de server naar de folder "public_html", daarna naar de folder "themes"; vervolgens naar het eigen thema, in mijn geval is dat de folder "Arola". Binnen deze folder naar de folder naar de folder "lang" en daarna heb ik de editor gebruikt om het bestand nl.php te bewerken.

Daarin stond de term "cart" nog onvertaald en ik heb binnen dit bestand alle termen "cart" vervangen door "winkelwagen" en de term "your cart" door "uw winkelwagen".

Nadat alle termen vervangen waren, het bestand opnieuw bewaard op de server.

 

Ik hoop dat hiermee alles duidelijk was.

 

Zie ook de schermopnames die ik heb meegestuurd. Ze zitten in de juiste volgorde: arola.jpg, lang folder.jpg, nlphpfolder.jpg

 

post-460039-0-59882600-1400660612_thumb.jpg

post-460039-0-16773000-1400660622_thumb.jpg

post-460039-0-34314600-1400660635_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...