Jump to content

Opgradere 1.3.2 til 1.4 eller 1.5 - hvordan?


konghans

Recommended Posts

Fra version 1.3 skal opgraderingen ske manuelt til version 1.4. Fra version 1.4 til 1.5 kan du prøve auto upgrade. Jeg kan på det kraftigste anbefale, at dette sker på en testshop, da der er stor risiko for, at noget kan gå galt. Du skal også regne med, , at dit theme ikke kan bruges, så du enten skal have et nyt eller have det nuværende tilpasset.

 

Jeg vil ikke anbefale, at du selv kaster dig ud i det, med mindre du kender PrestaShop og databaser ret så godt.

Link to comment
Share on other sites

Start forfra :D

Det er også en mulighed - men så har man også et kæmpe arbejde med at rette URL's i forhold til SEO bagefter - og hvis man har mange produkter, er det ikke en brugbar løsning.

 

Jeg har selv kun ca. 150 varenumre i min shop, og jeg gider under ingen omstændigheder sidde og oprette mine varer igen, skrive tekster, uploade billeder osv. osv.

Link to comment
Share on other sites

Tjah det er også et kæmpe arbejde at opgradere fra ver. 1.3 til 1.5 - da næsten alt er ændret selv database strukturen.

 

Tror ikke det er lykkedes nogen endnu at lave en auto upgrade fra 1.4 til 1.5 uden store problemer.

 

Med mindre man har stor teknisk indsigt eller har en masse tusinde kroner at bruge på en hjælpende hånd, så vil jeg på det kraftigste anbefale at starte forfra.

 

Der findes måder eksportere varer ud osv.

 

Angående redirects af de gamle URLS ser jeg ikke som et stort problem, da det er relativt nemt at finde en crawler der kan hente alle URLS og så er det bare igang med at redirecte til de nye URLs.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er lykkedes nogen endnu at lave en auto upgrade fra 1.4 til 1.5 uden store problemer.

Det lykkedes nu fint for mig at opgradere fra 1.4.9 til 1.5.3.1, så jeg synes at Prestafan1234's forslag til opgradering er meget fornuftig.

 

Et theme til version 1.3.2 er helt sikkert ikke kompatibelt med version 1.5. Derudover kan der også være moduler, som ikke er kompatible.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes nu fint for mig at opgradere fra 1.4.9 til 1.5.3.1, så jeg synes at Prestafan1234's forslag til opgradering er meget fornuftig.

 

Et theme til version 1.3.2 er helt sikkert ikke kompatibelt med version 1.5. Derudover kan der også være moduler, som ikke er kompatible.

Ja, det er muligt.

Det fejlede for mig i en testshop.

 

Så min plan er, at når PS til efteråret kommer på version 1.5.5+, så starter jeg fuldstændig forfra.Jeg bruger gerne den tid, der skal til. Så får jeg en ren installation. Samtidig vil jeg gerne starte på multishop. Det øver jeg mig på lige for tiden i et par testshops.

 

På min 1.4.9.0 har jeg ADSKILLIGE addons. Mange af dem er inkluderet i PS 1..5.x.x. Så jeg benytter lejligheden til at begynde på en frisk.

 

Til orientering, så startede jeg med version 1.3.?.?, og har foretaget diverse opdateringer, og er nu på version 1.4.9.0.

Nogle er manuelle opdateringer, og så vidt jeg husker er opgradering fra 1..8.0 til 1.4.9.0 autougrade.

Men en autoupgrade til version 1.4.10.0 fejlede. Så min holdling til autoupgrade kan ligge på et meget lille sted.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho,

 

Det er fair nok, at vi har forskellige holdninger :-)

 

Nu skriver du ikke noget om hvilke fejl du oplever, men inden en auto upgrade sørger jeg altid for at følgende er i orden:

  • Ejerskab af alle filer og mapper
  • Skriveadgang for alle filler og mapper

max_execution_time kan måske også være et problem for nogle i forbindelse med auto upgrade.

 

NB: Jeg har i aften netop lavet en sucessfuld auto upgrade fra 1.5.3.1 til 1.5.4.1, og det er godt nok noget nemmere end at gøre det manuelt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...