Jump to content

Voorbeeld csv gezocht oa voor attributen en waardes


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een voorbeeld csv-bestand om attributen en waardes te importeren.

 

benodigde gegevens :

 

Attribuut Kleur

Waardes : Rood Groen Geel enz.

 

Attribuut tekst

Waardes : Geboorte huwelijk enz.

 

2e vraag is hoe ik deze attributen via mijn hoofd-artikelen csv-bestand dan kan koppelen aan bepaalde producten.

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link to comment
Share on other sites

Ik maak altijd eerst de attribuut groepen handmatig aan. Bijv. attribuut groep "kleur". Daarna voeg ik de kleuren als attribuut ook handmatig toe. Overigens meestal bestaat attributt groep "kleur" al. Het aanmaken van de attributen is niet zo heel veel werk, omdat ze ook vaak per product terugkomen. Zeker als het om kleuren of om maten gaat.

 

Daarna moet je per product combinaties maken. De combinaties doe ik wel per .CSV uploaden. In de combinaties moet je ook attributen aangeven. Daar gaat het in feite ook om. Stel ik heb een product in 4 verschillende kleuren. Dan komt er per kleur een regel in de combinaties .csv.

 

 

Hieronder voorbeeld: Product ID* Options (Group:Value)* Reference Supplier reference EAN13 UPC Wholesale price Price Ecotax Quantity Weight Default Image URL 1 Kleur:rood 111111 222221 10 0 10 1 ..imagestore/tshirt-rood.jpg 1 Kleur:wit 111112 222222 10 0 10 ..imagestore/tshirt-wit.jpg 1 Kleur:blauw 111113 222223 10 0 15 ..imagestore/tshirt-blauw.jpg 1 Kleur:oranje 111114 222224 10 0 21 ..imagestore/tshirt-oranje.jpg

 

Een voorbeeld van het CSV bestand kun je ook downloaden onder BO > Tools > CSV import. Echter in versies van 1.4. moet je zelf handmatig het veld "Image URL" toevoegen. Zie voorbeeld. Dit is alleen belangrijk als je per combinatie een product foto hebt.

 

Verder kun je ook een meerwaarde toevoegen. Stel je standaard product (als voorbeeld het rode shirt) kost 14,95 (12.355 ex btw) en het witte shirt kost 19,95 (16,48 ex btw) dan voeg je bij de combinatie van het witte shirt het verschil toe. In dit geval is dat dus

16,487 - 12,355 = 4,132 (ik gebruik altijd 3 decimalen om verkeerde afronding in prestashop te voorkomen). Als het blauwe shirt nog duurder is dan is dat het wederom het verschil met het rode t-shirt. Je kunt ook zien dat het rode t-shirt ook default is (het standaard product). Dus dat product in leidend. Verder moet je opletten dat je decimalen scheidt met een punt ipv een comma anders rond prestashop het af op de euro (prestashop herkent gewoonweg niet de comma als scheidingsteken). Dit geldt overigens allees voor combinaties csv. Dit baseer ik wel op de 1.4 versie. Dus het bedrag 4,132 voor het witte shirt zet ik in de combinatie csv als 4.132.

 

Tot slotte volgens mij creeert prestashop automatisch nieuwe attributen en attribuut groepens als je ze in de combinaties csv ingeeft, echter omdat het niet zoveel werk is en foutgevoelig kan zijn doe ik dat handmatig. Maar je kunt het uiteraard even proberen.

 

post-314342-0-26721300-1366978253_thumb.jpg

Edited by impressed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

wat ik ook probeer, blijft bij de ene import cvs goed gaan, behalve dat er maar steeds 80 producten tegelijk geimporteert kunnen worden, en bij een andere csv bestand krijg ik alleen gelijk foutmeldingen! en waarom? geen idee, alles staat hetzelfde

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...