Jump to content

undefined error bij product afbeelding uploaden


luckybeelen

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Ik heb vandaag dezelfde undefined error (weer....) gekregen (ps 1.5.4.) nadat ik handmatig (ongeveer 60) productplaatjes had geupload. Elk plaatje 600px 600px png (circa 700 a 800 Kb)

 

In de vorige ps 1.5.3.1 zaten al twee flinke bugs in de backoffice voor uploaden van productplaatjes (zowel handmatig als met csv). De csv bug was oplosbaar met een hack uit het forum. Maar toe bleek ineens ook de 'oude vertrouwde' handmatige backoffice upload het in 1.5.3.1. niet meer te doen met Firefox, wel met Internet Explorer.... Heel vreemd. Heb die bug ook gemeld in github maar de reactie van de PS mensen was een beetje flauw. Het zou wel aan de goedkope hosting liggen...... Ik ben op basis daarvan evenwel toch wel van hosting provider veranderd omdat ik dreigde vijf maanden hard werk te verliezen..... en nu werkte het ineens ook onder 1.5.3.1 met Firefox en IE weer.

 

Tot ik vandaag toch ook weer diezelfde undefined error in 1.5.4 met Firefox bij de nieuwe host kreeg.

Ik schrok me rot, want dat gedoe maakt PS compleet onbruikbaar voor mij.

 

De upload bug leek te zijn gerepareerd in de nieuwe versie 1.5.4., dus niet helemaal, want ik kwam hem vandaag na een poosje toch weer alive and kicking tegen.

Nadat ik a. uitlogde uit de PS backoffice (b. mijn draadloze verbinding deactiveerde en c. weer activeerde) en d. weer inlogde in de PS backoffice lukte het ineens weer wel en kon ik het klusje afmaken.

Heel erg opgelucht was ik.

 

Maar het imagegebeuren is een heel zwakke plek in Prestashop, dat is mij wel duidelijk geworden de laatste maanden.

 

- De naamgeving van de plaatjes met die vreemde omnummering is gebrekkig, naar mijn mening dan. Waarom PS niet gewoon mijn namen voor de plaatjes kan aanhouden is mij een raadsel, en het is heel erg lastig in de praktijk van alledag.

- Dan het 'nieuwe filingsysteem' voor de`plaatjes. Is een monster naar mijn smaak. Ook het 'oude legacy systeem' voor de plaatjes is niet erg gebruikersvriendelijk (geeft nl een (1) gigantische directory met ook alle door prestashop afgeleide plaatjes erin, is m.i. ook geen slim archiveringssysteem. Maar het nieuwe systeem is nog erger omdat het alle (ook hier weer incl. de afgeleide) plaatjes verstopt in een groot maar vrijwel ontelbaar aantal subdirectories. Probeer daar maar eens bijvoorbeeld een tiental wijzigingen in aanbrengen, dat is gewoon gekkenwerk om te doen. Wat dat betreft is het bij PS kiezen tussen twee kwaden dus.

- PS gaat spastisch om met transparantie. Het geeft bijv. alle productplaatjes een jpg extensie, terwijl het in mijn geval altijd om png's gaat (die wel transparantie toelaten, jpg's kunnen geen transparantie aan).

En watermerken van de plaatjes of automatische overlays maken is met Prestashop weer niet mogelijk met png's.... fck.

 

Wat de productplaatjes betreft is het bij PS niet zo best gesteld dus.

 

Groet van Kashibabu

Edited by kashibabu (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...