Jump to content

[Løst]Oversæt ikke oversatte tekster


KimTheMan

Recommended Posts

Hej,

Nogle steder i prestashop, findes der tekster som ikke er oversat til dansk, og indsat i da.php. Som f.eks. alle disse steder med rød markering:

 

image-FD43_5166ACDB.jpg

 

Og ser man i da.php:

 

image-40C6_5166ACDB.jpg

 

Så vil jeg gerne oversætte de steder der mangler. Og så indsætte denne nye tekst i da.php med $_lang[' osv....

 

På hvilken sider/ steder, finder man den engelske tekst. Og hvordan finder man ud af, hvad der skal stå efter $_LANG....? (og dermed mener jeg, alle disse tal og bogstaver osv.)

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Ja har lige opdateret til PrestaShop™ version 1.5.4.0. Og har ikke opdateret sprogfilen siden jeg installerede PrestaShop™ 1.5.2.0. Og hvor jeg dertil installerede en sprogfil d. 25/1-13

 

Og kan da godt være, der findes en nyere sprogfil, jeg så skal have installeret. Men vil nu også gerne forstå, hvorfra de engelske tekster ses/ hentes. Samt hvordan man selv indsætter ny oversat tekst ind i sprogfilen da.php osv.

Link to comment
Share on other sites

Nå opdaterede lige sprogfilen fra:

http://www.prestasho...en/translations

 

Men front office mangler stadig 370 oversættelser. Og det er nok fordi, som der står skrevet i anden tråd, at version opdateringen er sket med 1 klik opdatering. Som de fleste vel gør, så man kan få alle sine egne redigeret sider med osv. For det er vel en større sag, hvis man skal installere helt på ny, og samtidig få alle de sider/ produkter/ fakturaer osv. man selv har lavet med?

 

Så tænkte, hvis jeg selv lærer at opdatere de tekster, så er det også nemmere at finde de danske tekster igen, hvis man igen vil rette i dem. Da disse kun kan findes i back office ved, man søger på den engelske del. Og det er jo ikke helt sikkert, man lige kan huske hvad navnet hed, inden man oversatte det til dansk. Hvis man selv har valgt lidt anderledes danske ord. Så de sprogfiler vil jeg åbne i mit dreamweaver, hvor denne søgefunktion virker både på dansk og engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...