Jump to content

[LØST] Vare i flere farver, billeder følger ikke med, når man genererer varianter?


n.rosenfeldt

Recommended Posts

Hej Forum,

 

Uden i ved det, har i hjulpet rigtig meget, når jeg har haft problemer med min PrestaShop.

Jeg startede den op her i weekenden, og den kører sådan set fint i testfasen endnu :-)

 

I dag skulle jeg så tilføje en vare, der kommer i 3 størrelser, 10 farver, og med to forskellige længder ledning, samt ledninger i 12 farver. Alt kan kombineres !!

 

Jeg ville jo gerne, at når man vælger den gule lampe, så er der også et billede af en gul lampe.

Det fik jeg også til at virke. Uploadede billeder af lampen i de 10 forskellige farver, og fik det også til at virke med, når man valgte farven, så viste den det tilhørende billede.

 

Men da jeg så brugte variant-generatoren, fordi der jo unægtelig er mange varianter, så var alle de "kæder" til billederne af lampen i de forskellige farver, væk.... Øv..

 

Jeg kunne selvfølgelig godt gå igang med at vælge billederne manuelt, men ja.. You do the math.. det bliver jeg aldrig færdig med.

 

Der er selvfølgelig den mulighed, at jeg opretter 10 varer, hvor det så er en vare i hver farve, og så med de valgmuligheder, der ellers er, som ikke har med farver at gøre. Det virker nemlig fint.

 

Men nu prøver jeg lige at spørge jer herinde.. Håber på en løsning :-)

Edited by n.rosenfeldt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Enig med Pertho - Attribute Wizard Pro er en god investering, når man har mange varianter - og i version 1.5. laver den layered attribute images - hvilket vil sige, at man kan udskifte dele af et billede med en anden variant - (jeg er meget begejstret, skal nok røbe senere hen hvorfor - er ved at lave en shop for en kunde, hvor det altså er genialt).

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk mere tilfreds med sådan, som jeg kom om ved det i første omgang..

Måske fordi, jeg synes AWP er besværligt at arbejde med - og det forstyrrer sidens "lay-out".

Så jeg endte med at afinstallere det igen :-/

 

Heldigvis er presto-changeo så venlige, at hvis jeg siger til dem, jeg ikke vil bruge det, så får jeg en voucher til deres side til køb af andre produkter.

 

Så lever jeg med, at man skal vælge en tekstur i stedet for en farve :-)

 

Tak for jeres svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke, når du siger, at det "forstyrrer sidens layout" - det handler jo blot om styling til dit theme. Alle moduler du køber er lavet til standard PrestaShop, så man må altid påregne at moduler evt. skal styles til at passe ind i ens shop.

 

Men godt, at du kan få et tilgodebevis, hvis du vælger ikke at bruge modulet. Husk at rette dit indlæg til løst - se hvordan øverst på forsiden i forum.

Link to comment
Share on other sites

Måske var min tålmodighed ikke lige til det ;-)

En anden ting, der undrede mig meget var, at den første vare, der blev vist, var der lagt 50 kr oveni prisen..

Det var ganske rigtigt en af kombinationerne, men vi ville jo gerne vise den billigste først.

 

Anyhow ... Alle er glade nu, og jeg er tilfreds med, hvordan shoppen virker. :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...