Jump to content

Prestashop backup?


elkup

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig, jeg har lavet en testwebshop i prestashop via meebox, da jeg så skal lave hoveddomæne om fra testshop til rigtige domæne tager jeg en backup af mit arbejde via ftp. ALLE mapper, men glemmer at tage backup af database :-(

 

Jeg har så efterfølgende lagt min Public_html backup op på rigtig domæne, men der kommer kun en "hvid side frem", hvad gør jeg galt? Er der andre mapper der skal uploades fra backup?

 

Det er fordi jeg ønsker layout fra testshop moduler osv., database er vel "bare" produkter og kategorier eller tager jeg fejl...

 

Håber der er nogen der kan rede 2 mdr arbejde..:-)

Link to comment
Share on other sites

Hvor ligger din testshop? Som et subdomæne?

 

Du har formentlig en mappe som hedder "ditdomæne.dk" i public_html?

 

Og så har du formentlig dit subdomæne i en mappe som hedder "mitsubdomæne"?

 

Bemærk forskellen: .dk er hoveddomæne. subdomæner har inden exention.

 

Så skal du igang med noget rename via ftp. Slet ditdomæne.dk. Omdøb mitsubdomæne folderen til ditdomæne.dk

 

Så ligger alle filerne fra din testshop å dit hoveddomæne.

 

Så skal du igang med at ændre pegepinden til databasen. Det gør du i filen i config/settings.inc. Ret den fil til, og upload den til dit hoveddomæne i config folderen.

 

Så burde du køre med samme filer og database på ditdomæne.dk, som du gjorde på mitsubdomæne.

 

Alt dette forudsætter selvfølgelig at du har lavet din testshop på dit subdomæne.

Har du ikke det, er det forfra igen.

Man laver aldrig testshops der, hvor shoppen skal ligge, når den er færdig.

Og her går jeg så ud fra, at du vil genbruge den database, du brugte, da du testede.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...