Jump to content

Recommended Posts

Heeft iemand toevallig al Prestashop 1.5.4 in combinatie met iDeal van Sisow draaien?

Als ik de Sisow module gebruik en op 'betaal met iDeal' klik kom ik op mijn volgende pagina waar alle CSS verdwenen lijkt te zijn.

Bij Prestashop 1.5.3 werkt het prima.

Volgens Sisow is het een bug in Prestashop en Google Checkout zou hetzelfde probleem hebben.

Even uitgetest en Google Checkout en PayPal werken prima.

Heb twee screenshots toegevoegd. De eerste voordat ik klik op 'Betaal met iDeal' en de tweede hoe mijn vervolg pagina eruit ziet.

Hoor graag als meerderen dit probleem hebben zodat ik Sisow kan overtuigen hun module te updaten.

post-197800-0-97821000-1364582386_thumb.jpg

post-197800-0-06673400-1364582393_thumb.jpg

Edited by Nickless (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat 't zit in de regels:

include(dirname(__FILE__).'/../../header.php');

if (!$cookie->isLogged(true))

en

include_once(dirname(__FILE__).'/../../footer.php');

Dit zijn namelijk oude methodes om de header en footer in te voegen.

[...]

 

Laat even weten of dit werkt, dan zal ik wellicht ook de overige submodules van Sisow ombouwen.

 

Edit: Werkt dus niet

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat 't zit in de regels:

include(dirname(__FILE__).'/../../header.php');

if (!$cookie->isLogged(true))

en

include_once(dirname(__FILE__).'/../../footer.php');

Dit zijn namelijk oude methodes om de header en footer in te voegen.

Probeer het eens met de bijgaande sisowideal.zip

 

Zip uitpakken en de complete sisowideal folder met FTP uploaden naar je webserver in de /modules/ folder

 

Laat even weten of dit werkt, dan zal ik wellicht ook de overige submodules van Sisow ombouwen.

 

Hoi scorpionsworld,

 

Super bedankt voor je hulp! Helaas werkt de door jou aangeleverde oplossing niet bij mij, mocht je nog een ander idee hebben hoor ik dat graag!

Link to comment
Share on other sites

Hoi scorpionsworld,

 

Super bedankt voor je hulp! Helaas werkt de door jou aangeleverde oplossing niet bij mij, mocht je nog een ander idee hebben hoor ik dat graag!

Dan zal ik uitgebreid moeten gaan testen/debuggen. Afgezien van de layout die uit elkaar word getrokken werkt het verder goed?
Link to comment
Share on other sites

Dan zal ik uitgebreid moeten gaan testen/debuggen. Afgezien van de layout die uit elkaar word getrokken werkt het verder goed?

 

Bedankt voor je input!

Ik kan gewoon een betaling plaatsen. Dus afgezien van dat het er niet uitziet lijkt het wel te functioneren...

Link to comment
Share on other sites

Oplossing gevonden. Zie de laatste versie van header.php op github.

 

Niet alle benodigde css files worden geladen, waardoor de layout overhoop gaat. Gewoon even nieuwe file oploaden en het werkt weer normaal :)

 

Kan je misschien een link sturen waar en hoe ik dit moet doen, want ik kom hier niet helemaal uit

Link to comment
Share on other sites

Lijkt te werken, fantastisch!

Wat 1 regel code wel niet kan doen :wacko:

Ga hem vanavond even uitgebreid testen. Als alles functioneert zet ik het topic op solved.

 

Bedankt!

 

Voor de liefhebber, hier ook de gehele inhoud van de werkende header.php:

 

<?php
/*
* 2007-2013 PrestaShop
*
* NOTICE OF LICENSE
*
* This source file is subject to the Open Software License (OSL 3.0)
* that is bundled with this package in the file LICENSE.txt.
* It is also available through the world-wide-web at this URL:
* http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php
* If you did not receive a copy of the license and are unable to
* obtain it through the world-wide-web, please send an email
* to [email protected] so we can send you a copy immediately.
*
* DISCLAIMER
*
* Do not edit or add to this file if you wish to upgrade PrestaShop to newer
* versions in the future. If you wish to customize PrestaShop for your
* needs please refer to http://www.prestashop.com for more information.
*
*  @author PrestaShop SA <[email protected]>
*  @copyright  2007-2013 PrestaShop SA
*  @license	http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php  Open Software License (OSL 3.0)
*  International Registered Trademark & Property of PrestaShop SA
*/
/**
* This file will be removed in 1.6
*/
if (isset(Context::getContext()->controller))
$controller = Context::getContext()->controller;
else
{
$controller = new FrontController();
$controller->init();
$controller->setMedia();
}
Tools::displayFileAsDeprecated();
$controller->displayHeader();

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nog even een klein vraagje,

Bij mij staat heel de header.php er niet bij in het mapje modules/sisowideal.

 

Ik gebruik de sisowideal betalingen en in dit mapje bij de modules zou toch de header.php te vinden moeten zijn of staat deze ergens anders.

 

Heb namelijk precies het zelfde probleem.

 

alvast bedankt

Edited by Quad (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nog even een klein vraagje,

Bij mij staat heel de header.php er niet bij in het mapje modules/sisowideal.

 

Ik gebruik de sisowideal betalingen en in dit mapje bij de modules zou toch de header.php te vinden moeten zijn of staat deze ergens anders.

 

Heb namelijk precies het zelfde probleem.

 

alvast bedankt

 

De header.php staat in je hoofmap van je Prestahop map, niet in de map van de module. Maak voor alle zekerheid wel een kopie van de header.php, mocht er iets fout gaan kan je altijd nog terug!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik wil graag Ideal icm Mollie installeren in mijn 1.5.4.1 versie maar vroeg me af of iemand van jullie misschien weet of de module van ideal-checkout.nl ook goed werkt voor deze Prestashop versie? Ik kon op hun site geen contact info vinden dus kan ze geen mail sturen met deze vraag.....

Link to comment
Share on other sites

Denk dat het weer mis gaat met versie 1.5.4.1 en de sisow-ideal-module. In deze laatste PS-versie was de header.php al aangepast volgens bovenstaande link met werkende header.php. Dus dat hoefde ik niet meer te doen, maar het resultaat is niet goed. Zie link hieronder naar de screenshot. Heeft een van de bovenstaande mensen al geüpgrade naar de laatste PS met goed resultaat voor de Sisowbetaalpagina?

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/70025107/sisow-in-ps1541.png

Link to comment
Share on other sites

Fijn is dat :-/

Had bewust nog niet ge-upgrade, voornamelijk ivm het gedoe met de Sisow module.

Ik heb Sisow al een aantal keren gemaild maar krijg telkens geen oplossing.

Als iedereen met hetzelfde probleem ook contact op blijft nemen met Sisow dan komt er misschien wat schot in...

Link to comment
Share on other sites

Ik wil graag Ideal icm Mollie installeren in mijn 1.5.4.1 versie maar vroeg me af of iemand van jullie misschien weet of de module van ideal-checkout.nl ook goed werkt voor deze Prestashop versie? Ik kon op hun site geen contact info vinden dus kan ze geen mail sturen met deze vraag.....

 

Ik geloof dat er op het forum ook ergens een draadje is over de ideal-checkout module. Dacht dat de ontwikkelaar van die module ook daarin reageert. Misschien kan je je vraag beter daar even stellen.

Ik heb zelf iig geen ervaring met Mollie.

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de tip, ik had een topic gevonden in het modules en thema's forum over ideal check out. Ik weet niet of dat het topic was wat je bedoelde, maar ik heb het in ieder geval daar ook even in gevraagd :)

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat Scorpionsworld wel gelijk heeft met die verouderde structuur van de Sisowmodule om de header en footer op te roepen. Dat moet op een nette manier via een controllerbestand. Als ik nu met een div rond de sisowpagina's test en die class="content" meegeef komt alles netje in het midden, alleen de footer weer niet.

 

Ik heb Sisow intussen gemaild en wacht op hun antwoord.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ook ik heb een storing met Sisow iDeal en PrestaShop 1.5.4.1

Ik weet niet of het lijkt op de storing zoals hierboven beschreven...

 

Be de betaling van de bestelling via sisow iDeal gaat het fout.

- De klant krijgt geen bevestigings e-mail

- Wij krijgen geen bevestigings e-mail

Vervolgens krijg ik bij bestellingen / bestellingen te zien dat er een nieuwe bestelling binnen is gekomen,

maar daar staat: 6,75 iDeal

Dit zin alleen de verzendkosten.

Alle bestelde goederen staan nog netjes in het winkelmandje en worden niet meeberekend.

 

Als wij de overschrijving/betaling binnen krijgen van sisow is dit WEL het complete bedrg. ( verzending + bestelde goederen )

Volgens het systeem:( bestelling klant ) is er ook geen bestelling en geen betaling beschikbaar.

 

Heeft iemand dit al eens eerder gehad ?  Sisow weet de oplossing niet................?!

 

Ronald.

Edited by MotoTroniX (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik ben ook bezig om de Ideal module van Sisow te implementeren in Prestashop 1.5.3 (en testomgeving 1.5.6). Mijn probleem is dat ik met geen mogelijkheid de leftcolumn weg krijg zoals dat in het 5 stappen proces van mijn orderafhandeling wel overal weg is

Ben er al achter dat de opbouw van de module niet goed is.

Heeft iemand al een oplossing hiervoor?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...