Jump to content

Erfaringer med den nye 1.5.4 version?


TorbenЯune

Recommended Posts

Nu er den version jo totalt ny, så du er nok den første, der har installeret den - og dermed tror jeg ikke, du finder vildt mange erfaringer.

 

Ja, den er meget ny, og jeg kan ikke sige at jeg har erfaringer. Jeg auto installerede den på en kopi af den 1.5.3.1 jeg kører på, og det gik absolut slet ikke godt. Fik http fejl 500 på alt. Stoppede så der og tænker, at der nok er andre som har bedre tid til at lave fejlfinding, men det skræmmer lidt at læse, at de som har prøvet at opgradere faktisk næsten alle sammen oplever fejl.

 

Nu har jeg ikke været så længe med på Prestashop, men bruger flittigt anden open source sw, f.eks. Joomla, Openbravo og lidt Magento, og der er da også småproblemer når der kommer nye versioner, men jeg har aldrig oplevet at det gik helt i sort.

Link to comment
Share on other sites

jeg har som test opdateret en version 1.5.2 til 1.5.4 som du omtaler. Først opdaterede jeg modulet for opdatering og herefter selveste PS. Opdateringen gik lige efter bogen og alt så fint ud (på overfladen), men desværre var virkelighedens verden ikke som den så ud. Flere ting virker ganske enkelt ikke f.eks. kan jeg ikke åbne "oversættelser for installerede moduler" o.s.v. Kigger man på hvad 1.5.4. reelt tilbyder er det en alen lang stribe af rettelser på tidligere udgivelser og kun ganske få nye tilføjelser. Det ser stadig ud til at udviklingen af 1.5.x er løbet lidt fra dem og dermed kan de ikke komme til bunds i de utallige fejl der har vist sig. Da fejl bliver rettet og nye fejl herefter dukker op, ja så taler det jo sit tydelige sprog. Det er træls - rigtig træls.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er godt nok noget af en changelog der følger med...

 

Mht. oversættelse af moduler, er du sikker på, at du har nok hukommelse tildelt på dit webhotel? Jeg oplevede forleden, at jeg ikke længere kunne oversætte i min version 1.4.9 - det viste sig så at være Meebox, der havde lavet nogle rettelser. Blot en tanke.

Link to comment
Share on other sites

1.5.3 var lige så udskældt, da den udkom (læs: masser af fejl).

Det har 1.5.4. tilsyneladende også.

 

Jeg har planlagt at (ny)installere den i nærmeste fremtid på 2 subdomæner på min side, bl.a. for at teste multishop funktionaliteten.

Jeg kan jo vende tilbage om, hvordan dét går. Der går nok nogle uger....

Link to comment
Share on other sites

Du kan meget vel have ret m.h.t. Meebox for det er der jeg har testet den omtalte v. 1.5.4. men så plejer der at komme en fejl-tekst og det gør der ikke her, blot en blank side. Men okay - der er så mange andre undelige "træk" ved v. 1.5.4 så en fra eller til gør såmænd ingen forskel ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...