Jump to content

Foutief BTW-bedrag


Onedirection

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben ten einde raad. Ik ben bijna klaar met mijn webshop maar nu kom ik er achter dat de prijzen in het winkelwagen niet goed staan. Het btw-bedrag en orderbedrag excl btw worden niet vermeld in het winkelwagen. Naar mijn mening staat alles goed, maar blijkbaar doe ik toch iets fout. Wie kan mij helpen met dit probleem? Alvast bedankt.

Ik gebruik versie 1.5.3.1.

 

Als ik bij pre-tax retail price 6,95 invul, dan verschijnt het ook bij retail price with tax ook 6,95. Incl btw zou het dan 8,40 EUR moeten zijn ipv 6,95.

 

Wat doe ik dan verkeerd? Graag reactie!

 

 

Pre-tax wholesale price: €

The wholesale price at which you bought this product Pre-tax retail price: €

The pre-tax retail price to sell this product Tax rule: No Tax NL Standard Rate (21%) NL Standard rate 21% add.gif Create Retail price with tax: € Unit price: € per or 0.00 € per with tax

e.g. per lb Display "on sale" icon on product page and text on product listing Final retail price:6.95

 

 

En zo ziet het in het winkelwagen. Het btw-bedrag moet 1,45 eur ipv 0,00 eur (zie hieronder)

 

Totaal producten (incl. btw):6,95

€Verzending:Gratis verzending!

Totaal (ex. btw):6,95

€Totaal btw:0,00

TOTAAL:

 

6,95 €

Link to comment
Share on other sites

Hi maconl,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb daarna nog gewijzigd, maar het probleem is nog niet opgelost (zie hieronder)

Als ik 6,95 bij "bruto verkoopprijs" invul, dan rekent het op een van de andere manier niet het btw en het bedrag excl btw wordt ook niet automatisch berekend.

 

Netto inkoopprijs: €

Netto inkoopprijs waarvoor u dit product heeft ingekocht Netto verkoopprijs: €

Netto verkoopprijs voor dit product btw regel: Geen btw NL Standard Rate (21%) add.gif Aanmaken Bruto verkoopprijs: € Eenheidsprijs: € per of 0.00 € per incl. btw

Bijv. per pond "In de aanbieding" pictogram op de productpagina weergeven en tekst bij het productoverzicht plaatsen Bruto verkoopprijs: 6.95

 

en zo ziet het eruit in het winkelwagentje

 

Uw winkelwagen bevat: 1 product

PRODUCT BESCHRIJVING REF. EENHEIDSPRIJS HOEVEELHEID TOTAAL Totaal producten (incl. btw): 6,95 € Totaal verzendkosten (incl. btw) 5,95 € Totaal (ex. btw): 12,90 € Totaal btw: 0,00 €

TOTAAL:

12,90 €

Je hulp wordt zeer gewaardeerd!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb het opgelost door alle btw uit te schakelen bij Localization-Taxes-btw optie

 

btw inschakelen:

enabled.gif Ja disabled.gif Nee

Selecteer of u al dan niet de btw over aankopen wilt verrekenen

 

btw in winkelwagen weergeven:

enabled.gif Ja disabled.gif Nee

Selecteer of de btw al dan niet op een aparte regel in de winkelwagen moet worden weergegeven

 

Je kunt de klant dan een factuur met btw bedrag bij het pakket toevoegen.

 

Maar dan kom je nog op het volgend probleem dat het verzendtarief in het winkelwagen "excl btw" vermeld.

De oplossing voor dit probleem kun je lezen bij topic: tekst ex.btw weghalen.

http://www.prestashop.com/forums/topic/246470-solvedtekst-exbtw-weghalen-bij-kosten-vervoerder/page__p__1226556__hl__tekst%20weghalen__fromsearch__1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...