Jump to content

[Løst]Redde en database?


Valkyrja

Recommended Posts

min host har haft nedbrug 2 gange på 14 dage :( underligt nok resulterede det i min shop gik i smadder, uden at have rørt ved den.

 

Jeg har genetableret siden med en tidligere version fra jan. men frem til shoppen gik i stykker var der lagt yderligere 200 produkter ind.

 

Kan jeg på nogen måde få taget kun produkterne ud på en "nem" måde fra den ødelagte database.

Edited by Valkyrja (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Din host MÅ da have en eller anden form for backup, som du kan lægge tilbage.

 

Ellers ville jeg da kraftigt overveje at finde en ny.

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg har via en kunde lige hørt, at Gigahost "prøver" at lave backups dagligt, men at man selv skal lave dem, hvis man vil være sikker.

 

Så det kan ikke siges ofte nok: Vælg et ordenligt webhotel til din shop. Det er fint, at man har en hobbyshop, hvor man får 5 ordrer om måneden og vælger det billigste webhotel man kan opdrive. Men når man har en del besøgende og ikke mindst ordrer - så tænk over pinlighedsfaktoren i, at du har måtte indlæse en backup som er x-antal dage gammel fordi du fik nedbrud - og nu kan du så sidde og vente på, at dine kunder kontakter dig og spørger, hvor deres bestillinger bliver af - og først der, kan du gøre noget ved dem (og i øvrigt spørge dine kunder, hvad de forresten har bestilt, da du ikke kan se det nogen steder), fordi historikken røg med indlæsning af backup.

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg var så uheldig på alle måder, min egen pc crashede forleden og jeg mistede en masse data.. Min nas hvor jeg havde yderligere backup på failede harddisken for ca 3 uger siden og blev sendt til fix *uden held* og på min host's side var der kun backup fra jan måned. Men jeg har fået det fixet det tog lige 2 nætter manuelt surt arbejde.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...