Jump to content

Recommended Posts

Wie kan mij helpen aan een voorbeeldbestand csv-bestand. Ik ben al een paar dagen bezig om een categoriebestand te uploaden. Dat lukt niet eens met 1 categorie. Ook het uploaden van een bestand met artikelen lukt niet.elfs een categoriebestand met 1 categorie krijg ik niet ingelezen.

 

Ik maak in Excel een bestandje aan. Sla dit op als csv-bestand, lees het dan in met een tekstverwerker om het vandaaruit op te slaan in een UTF-8 opmaak. (vanuit Excel kan dat niet)

 

Ik krijg iedere keer de melding dat er een fout is ontstaan bij het opslaan en kopiëren van het bestand.

De map Admin/inport bestaat en is beschrijfbaar.

 

Mogeljk dat ik uit een voorbeeldbestand kan opmaken wat ik fout doe.

 

 

Wie maakt mij blij????

 

Alvast dank.

 

Siepos

Edited by Siepos (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Siepos,

 

Allereerst welkom op het forum, Het is handig als je eerst de forumregels leest voordat je post. Welke versie heb je van prestashop. In de bijlage zit de .csv bestanden die ik gebruik voor mijn categorieen Ik gebruik versie 1.4.4.1. Op de pagina Importeren van prestashop staat precies wat je moet invullen. Je kan alles gewoon invullen en dan opslaan als: ".csv (gescheiden door lijstscheidingsteken)" en dat dan importeren. Voor het ID van de oudere categorie kun je terecht in je database.

 

Groeten Mark

Categorie.csv

Categorie.xls (office 2003 en hoger)

Link to comment
Share on other sites

Beste Mark,

Bedankt voor je reactie. Allereerst; je hebt gelijk waar je stelt dat de regels van het forum in acht moeten worden genomen. Maar... in mijn enthousiasme om mijn winkel in te richten benik mogelijk at te voortvarend aan het werk gegaan.

De versie vanPrestashop die ik gebruik is 1.5.3.1, de meest recente dus.

 

Ik ben weer met een lege categorie en prducten database begonnen. Heb daarop vanaf het daarvoor bestemde venster jouw csv-bestand aangeklikt en geupload. Jammer, maar ook dit geeft hetzelfde resulaat: "fout opgetreden tijdens het uploaden en kopieren van het bestand".

Ik ben een beginnende gebruiker van Prestashop maar zeker geen beginnende computergebruiker. Ik heb dan ook verschilende andere mogelijkheden geprobeerd. Ik heb met Filezilla het csv bestand in de map Admin/download gezet, helpt niet; handmatig een 3 tal categoriën aangemaakt en daarna een productlijstje (met daarin een kolom met de eerder vastgelegde categorienamen proberen te uploaden, ik heb het met csv-bestanden geprobeerd, met xml, met xls niets helpt. Ik blijf de zelfde foutmelding krijgen.

 

Nog andere mogelijkheden of oplossingen????

 

Vriendelijke groet,

 

Siepos

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Beste Impressed,

 

Bedankt voor je reactie. Inmiddels het ik het opgegeven. Ben toch maar met Mijnwinkel.nl begonnen. Mag dan iets kosten, maar dan lukt het tenminste ook allemaal.

Zal me afmelden voor het forum.

 

Nogmaals bedankt.

 

Siepos

Link to comment
Share on other sites

Ik heb eens een shop gebouwd in mijnwinkel.nl. Na een jaar heeft de eigenaar het opgegeven en zijn we overgegaan op prestashop.

 

Waarom:

Het is relatief duur. Profesional pakket kost tussen de 1000 en 200 euro p/j.

Je hebt een hosting provider nodig voor je afbeeldingen, tenzij je het niet erg vindt als ze traag laden en niet jouw url hebben.

Het is niet SEO vriendelijk (Canonical werkt bijvoorbeeld helemaal niet)

Je bent helemaal niet flexibel met het inbouwen van zaken.

Als je javascript wil gebruiken geeft dat veel problemen.

Voor ieder extra functionaliteit kom je bij een partner van hun terecht. (een soort van hosted modules)

Je kunt producten niet online aanpassen. Je moet ze met een excel of .csv file uploaden. Tenzij je een partner in de hand neemt. Die kost je ook weer een paar honderd euro per jaar

Oh ja je klant kan wel een account aanmaken, maar niets zelf beheren. Order historie of iets dergelijks hebben ze nooit van gehoord. De klant kan nog niet eens een wachtwoord resetten.

Het checkout process slaat helemaal nergens op. Er komen extra schermen (stappen) bij die mensen niet begrijpen en uiteindelijk wegjagen.

 

Het is wel een tijdje geleden, waardoor ze misschien tijd hebben gehad het e.e.a. te verbeteren, maar ik wil er niks meer mee van doen hebben.

 

 

Ze zijn heel goed in marketing, maar dan wel om hun producten te verkopen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...