Jump to content

CSS Sprite


Alexanderleo

Recommended Posts

Hej derude

 

Jeg læste om "CSS Sprite", og ville derfor høre om i kan hjælpe mig med dette, og om i selv har gjort det?

Først og fremmeste er det at ligge alle ens billeder fra sin hjemmeside sammen til et stort et så ens webhotel slipper for at loade flere forskellige billeder på samme tid.

 

Jeg er dog lidt i tvivl om de forskellige generatorer til dette projekt. Findes der noget så den kan scanne min webshop for billeder og derefter merge dem sammen til et, eller skal jeg downloade alle min produktbilleder m.m og uploade dem, og derefter bliver de merget sammen?

 

Jeg kan ikke helt finde til bunds i det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du skal læse lidt mere op på konceptet omkring CSS sprites.

 

Du bør kun gemme faste elementer som knapper, ikoner osv. som går igen på flere sider i et CSS sprite. Der findes flere forskellige generatorer der kan lave et sprite for dig, men umiddelbart kender jeg ingen der kan scanne dit website for dig.

 

Når du har dit CSS sprite skal du have sat det op i dit stylesheet.

 

Ang. produktbilleder, vil det på ingen måde være hensigtsmæssigt at lave det i et sprite, da du så på hver produktside skulle indlæse samtlige produktbilleder, det bliver hurtigt meget tungt. Så det er altså kun faste grafiske elementer du skal have i dit themes sprite.

 

Men søg lidt mere. Der findes masser om emnet. God læselyst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nysgerrig....Hvorfor alt det besvær? Hvis din side har performance problemer, ville mit bud være, at du starter med at undersøge om din host er god nok.

 

For en side med tusind eller 10-tusindvis af produkter er det da være hensigtsmæssigt at optimere, for her kan mængden af produkter jo gøre siden langsom. Men det ser da slet ikke ud til at være tilfældet på din side.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...