Jump to content

(Løst]Oprydning I Prestashop


KimTheMan

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hvad.....Troede folk herinde havde lidt forstand på prestashop? For nok er jeg ingen nørd til prestashop. Men kan da forstille mig at nogen må vide svaret på dette spørgsmål. Da det må være et enkelt spørgsmål for folk der er vant til at rode med prestashop. Eller tager jeg helt fejl?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det på det engelske eller danske forum du mener? For synes nu ikke jeg kan finde det vilde. Og slet ikke noget med en løsning der holder...Men måske du kan give et hint til søgeord/ link eller lign. Hvis du mener der er en del indlæg om dette

Link to comment
Share on other sites

Hvad.....Troede folk herinde havde lidt forstand på prestashop? For nok er jeg ingen nørd til prestashop. Men kan da forstille mig at nogen må vide svaret på dette spørgsmål. Da det må være et enkelt spørgsmål for folk der er vant til at rode med prestashop. Eller tager jeg helt fejl?

 

Det sker sommetider, at de ca. 5-8 personer, der aktivt og med jævne mellemrum hjælper folk her i forum med svar på spørgsmål ikke læser med i nogle dage og der i samme tidsrum kommer mange nye til, så indlæg forsvinder fra side 1 og dermed bliver overset. Det er jo ikke ensbetydende med, at folk ikke vil svare.

 

Jeg har efterhånden sat rigtig mange shops op, og jeg har endnu ikke gidet bruge tid på at finde et modul eller et script der kan slette de få brugere, jeg opretter i forbindelse med tests. Så kald mig gammeldags, men jeg sletter dem manuelt. Sommetider er højre fod foran den venstre og så bare derudaf den hurtigste/nemmeste løsning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis man nu vil slette de brugere, ordre, osv. der kommer i forbindelse med test ordres m.m. Kan du så sige præcis hvilken tabeller i PHPMyAdmin man må slette. Da jeg har sættes og leget med det lidt deri og kommer nogle gange til at slette lidt for meget. Og den går jo ikke.

 

På forhånd tak.

 

Kim

Link to comment
Share on other sites

Nu fandt jeg denne her:

http://store.nemops....der-delete.html

 

Den sletter alle ordre. Men det irritere mig stadig når jeg så opretter en ny ordre så starter den hvor den slap på ordre id som f.eks. er ordre #48.

 

Der vil jeg gerne have den starter på ordre #1 igen.

 

Samt vil gerne slette alle kunder/ beskeder osv. Så den bliver så ren som muligt inden den" rigtige" shop går i luften.

 

Har fået slettet en del igennem PhpMyadmin men er lidt bange for at få slettet noget der ikke bør slettes...Så derfor gerne nogle henvisninger til hvilken tabeller man kan slette i. Hvis nogen ved de har styr på dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvor starte med ordrenummer 1 ? Hvis jeg var kunde og fik en ordrebekræftelse med ordre nummer 1, så ville jeg synes det var rimelig underligt, og ville blive ret mistænkelig med det samme. Det giver lidt tryghed hos mig, hvis jeg ved andre har handlet der før, eller i hvert fald tror andre har det. Hvis jeg var dig ville jeg booste ordrenummer til 1000+ :) Det kan man nemt gøre ved i phpmyadmin at indsætte en ny ordre linje, og så bare sætte ordrenummeret til det ønsket.

 

man skal passe på med at slette kunde data, det har vist sig i nogen tilfælde at give problemer, det samme gælder hvis man sletter test ordre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...