Jump to content

Foutmeldingen Bij Stap 5 Afhandeling Order


Recommended Posts

Beste lezer,

Ik heb zojuist mijn eerste ervaringen gehad met Prestashop. De winkel draait en de betalingen gaan goed. Ik heb echter 1 probleem waar ik niet achter kom.

Bij stap 5 in de orderafhandeling door de klant (het betalen) krijg ik de volgende foutmeldingen:

 

Notice: Undefined index: cmslinks in /home/bryck/domains/bryck.nl/public_html/bryckshop/tools/smarty/compile/8e72722590bd2e32276b534a13d302fce7b8edc9.file.blockcms.tpl.php on line 56

 

Notice: Trying to get property of non-object in /home/bryck/domains/bryck.nl/public_html/bryckshop/tools/smarty/compile/8e72722590bd2e32276b534a13d302fce7b8edc9.file.blockcms.tpl.php on line 56

 

Notice: Undefined index: display_poweredby in /home/bryck/domains/bryck.nl/public_html/bryckshop/tools/smarty/compile/8e72722590bd2e32276b534a13d302fce7b8edc9.file.blockcms.tpl.php on line 67

 

Notice: Trying to get property of non-object in /home/bryck/domains/bryck.nl/public_html/bryckshop/tools/smarty/compile/8e72722590bd2e32276b534a13d302fce7b8edc9.file.blockcms.tpl.php on line 67

 

De betaling gaat echter wel goed. Systeem geeft aan dat de bestelling is voltooid. De bijbehorende e-mails worden verzonden.

 

Kan iemand mij aangeven wat dit voor fouten zijn en hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast mijn dank.

Chris

Link to comment
Share on other sites

Dit zijn smarty fouten. Per definitie dien je foutmeldingen uit te schakelen in een productie-omgeving. Dan zie je deze meldingen ook niet in beeld.

Ten tweede, deze foutjes zijn niet echt van belang. variabelen die niet zijn gedefinieerd worden niet weergegeven in dit geval.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel voor het snelle en geruststellende antwoord. De impact van deze melding zegt mij helemaal niets als leek. Kan ik die foutmeldingen ergens uitschakelen? Of had ik dat eerder al moeten doen? ERgens zal ik smarty in of uit kunnen schakelen? IK heb wel een optie gezien dat ik smartyversie 2 i.p.v. 3 kan inschakelen.

In Preferences heb ik dus nu Ja aangevinkt. Dus gekozen voor Smarty2. De meldingen zijn nu verdwenen en ik hoop daarmee ook de fouten die er in zitten.

Edited by webyard (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel voor het snelle en geruststellende antwoord. De impact van deze melding zegt mij helemaal niets als leek. Kan ik die foutmeldingen ergens uitschakelen? Of had ik dat eerder al moeten doen? ERgens zal ik smarty in of uit kunnen schakelen? IK heb wel een optie gezien dat ik smartyversie 2 i.p.v. 3 kan inschakelen.

In Preferences heb ik dus nu Ja aangevinkt. Dus gekozen voor Smarty2. De meldingen zijn nu verdwenen en ik hoop daarmee ook de fouten die er in zitten.

Welke versie van Prestashop gebruik je?

De foutmeldingen verdwijnen niet door de Smarty versie aan te passen. Als de website verder goed werd weergegeven in de browser(s) met Smarty v3, zou ik dat zo houden en niet zomaar omschakelen naar v2.

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik versie 1.4.9.0 in verband met een bepaalde template. IK kan dus niet updaten zonder dat de template opnieuw gebouwd moet worden. Overigens werkt de shop verder goed. Als ik terugschakel naar Smarty3 staan de foutmeldingen weer op de pagina.

Kan ik daar wat anders aan doen?

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik versie 1.4.9.0 in verband met een bepaalde template. IK kan dus niet updaten zonder dat de template opnieuw gebouwd moet worden. Overigens werkt de shop verder goed. Als ik terugschakel naar Smarty3 staan de foutmeldingen weer op de pagina.

Kan ik daar wat anders aan doen?

Jazeker. in het bestand /config/config.inc.php de regel
@ini_set('display_errors', 'on');

wijzigen in

@ini_set('display_errors', 'off');

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deze setting stond al zo:

 

/* Debug only */

@ini_set('display_errors', 'off');

define('_PS_DEBUG_SQL_', false);

 

Hij blijft de foutmeldingen weergeven bij stap 5 orderafhandeling. Verder kom ik het niet tegen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...