Jump to content

Google Analytics Ecommerce?


MSkovmose

Recommended Posts

Er der nogle, der kan forklare mig, hvordan jeg får Google Analytics eCommerce til at virke med min Prestashop 1.5.3?

 

eCommerce er slået til i Analytics, men hvordan får jeg ordrene til at blive tracket i Analytics?

 

Jeg fik nemlig min første ordre i går og den kom ikke umiddelbart ind i Analytics.

 

Jeg bruger som sagt 1.5.3 og jeg har Quickpay som indløser.

 

Mvh

Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg har stadig dette problem.

Jeg kan ikke lure, hvad destination URL'en er i min 1.5.3.1 shop med Quickpay.

 

Når jeg googler omkring, så er det typiske, jeg finder /order-confirmation.php men det kan jeg ikke få til at virke i GA. Så får jeg bare 0% conversation rate over de sidste 7 dage, når jeg sætter goals.

Jeg har også prøvet med /guest-tracking.php da jeg synes at have set, at det er denne sige, som mine kunder ender på, når de har lavet en ordre. Men det virker heller ikke.

 

Er der nogen, der kan hjælpe mig videre med dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad og rodede rundt i GA for at finde siderne som mine kunder har været i gennem og fik fulgt den frem til, at siden kunderne ender på efter et køb hedder /guest-tracking - uden en extension. Og nu fik jeg ganske rigtig en conversion rate frem for de sidste 7 dage. Så det virker forhåbentlig nu... Det finder jeg ud af, når jeg får en ordre igen i morgen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg hiver lige denne her op igen, da det stadig ikke fungerer 100%.

I sidste måned missede den ca. 30% af mine ordrer med "/guest-tracking*". Så det kan jeg ikke rigtig bruge til noget.

 

Inde i QuickPay's Prestashop modul for version 3.13 står der:

 

"For at bruge dette modul med Google Analytics, skal du tilføje dette regulære udtryk som mål:
/modules/quickpay/complete\.php*"

 

Men når jeg sætter den ind - hvilket jeg også har prøvet tidligere - så får jeg 0 ordrer ind i GA. Jeg forsøgte med den igen i dag og ingen af dagens ordrer er kommet ind i GA.

 

Jeg er nødt til at bruge 3.13, da jeg flere gange har forsøgt at opdatere til flere nyere versioner af QuickPay's modul, men når jeg gør det, så får jeg ingen betalingsmuligheder frem og det er jo SLET ikke holdbart.

 

Der er ingen hjælp at hente hos QuickPay, da de ikke giver nogen support på dette modul.

 

Er der virkelig ikke andre derude, som benytter sig af QuickPay samt får deres goals i GA, som kan fortælle mig hvilken Goal URL, der skal bruges for at få det til at funke? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...