Jump to content

Databaser Server Under Preferencies > Database


Guest

Recommended Posts

Prestashop er som udgangspunkt født med "Localhost" i server under Preferencies > Database.

 

Meebox havde i nat problemer med en proxy server, som bevirkede at mine sider ikke kunne tilgå databasen i en længere periode.

 

I en support ticket anbefaler Meebox mig at ændre localhost til db#.meebox.net, hvor # er den server min database ligger på.

 

Det har jeg gjort online, og der virker. Det har ikke givet problemer.

 

Til gengæld, så var især Customer > Cards før i tiden dræbende langsom. Det svarer betydelig bedre nu.

 

Om det er den ændring, der har gjort forbedringen ved jeg ikke, men nu har I fået det tip.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Min side var også nede i morges, og jeg fik også samme svar (som jeg ikke har nået at rette endnu). Generelt er performance på mit pro-hotel ikke tilfredsstillende. Jeg arbejder for flere kunder pt. som også har pro-hoteller hos Meebox. Et par af dem kører superfint og et er dræbende langsomt, så mit ligner vand ved siden af. Men jeg afventer deres opgradering her i marts - dog vil jeg få rettet ovenstående og se, om det giver noget.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Ann,

"Opgradering i marts"? Så vidt jeg kan se på deres driftsstatus så har de opgraderet alle servere medio februar.

Og på det tidspunkt begyndte jeg at opleve underlige ting i BO. Når jeg skulle gemme "et eller andet", så gik den til login siden, og så skulle jeg logge ind igen. Irriterende, men jeg levede med det.

Om det har noget med deres opgradering at gøre ved jeg ikke, og om det virker anderledes med deres anbefaling i denne her tråd ved jeg ikke.

 

Som I ved, så har jeg haft visse problemer med Meebox på det seneste:

 

De havde ændret noget på WEB6. En eller anden ændring af en sikkerheds indstilling, som gjorde at jeg var nede i længere tid.

 

Jeg har problemer med Souchin. Har ikke haft tid til at kikke på det. Jeg har ikke ændret eller installeret noget, så jeg kan ikke forstå, at jeg pludselig får problemer med det. Jeg har ikke noget at have det i, men kunne godt mistænke Meebox for at "pille lidt for meget".

 

De kender åbenbart ikke til begrebet "If it works, don't fix it"

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...