Jump to content

Problem Med Ie Og Prestashop


bonjovi

Recommended Posts

Hej

 

Jeg lige købt nyt domæne og installeret nyeste version af prestashop.

Jeg har problemer med at oprette produkter i backoffice og problemer med at lægge varer i kurven i IE, men i firefox virker det hele fint.

 

Jeg har søgt rundt på nettet og fundet ud af at det nok skyldes at mit domæne indeholder danske bogstaver (æ), som skaber problemer i IE med Ajax og noget cross domain calls.

 

Er der nogen herinde der har en ide om hvad man kan gøre ved det ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se, hvad en ændring af themet til "default" skulle betyde for om en side kan vises eller ej...Hvis det ændrer noget, er det udelukkende at siden tvinges til at genloade, hvorfor man ligeså godt kan slette cachede filer og prøve igen.

 

Bortset fra det, så bør dit hoveddomæne aldrig indeholde æ, ø eller å, da søgemaskinerne ikke kan finde ud af at indeksere dem ordentligt. Hvis du af hensyn til dit firmanavn eller produkt er nødt til at have æ, ø eller å, så køb også domænet med den tilsvarende ae, oe eller aa variant og lad dette være dit hoveddomæne. Dit andet domæne med danske bogstaver laver du så en redirect på, så det peger på varianten uden æ, ø, å.

Link to comment
Share on other sites

Det betyder ikke noget, hvilket TLD der benyttes. Men så vidt jeg husker, måtte jeg skrive www.xn--netstrmpen-5cb.dk i stedet for www.netstrømpen.dk et par steder, da jeg checkede ind på webhotellet hos domaindirect.dk.

 

Jeg kan se, du kører hos UnoEuro. Der er jeg også kunde, men jeg har ikke lige et domæne med æ, ø eller å hos dem.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...