Jump to content

Shop går i stykker ved import af database.


Valkyrja

Recommended Posts

Hver gang jeg importere min gamle shop ind i en ny frisk installation 1.5.3.1 så går shoppen i stykker, det er ikke længere muligt at oprette /redigere eller duplikere varer. samt kurven i frontoffice virker heller ikke. Nogen har har en måde man kan løse dette ? eller er det muligt at importere varer kun til denne version?

Link to comment
Share on other sites

Og hvilken PS version database er det du prøver at importere fra?

 

Der er bare SÅ megen forskel i databaserne i de forskellige versioner, at jeg ville lave sådan en import/export mellem forskellige versioner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at nøjes med at importere varer kun. og samme problem opstår. efter at have importeret varer

 

shoppen er identisk version tema etc..

 

[PrestaShopDatabaseException]

 

Unknown column 'redirect_type' in 'field list'INSERT INTO `ps_product` (`id_shop_default`, `id_manufacturer`, `id_supplier`, `reference`, `supplier_reference`, `location`, `width`, `height`, `depth`, `weight`, `quantity_discount`, `ean13`, `upc`, `cache_is_pack`, `cache_has_attachments`, `is_virtual`, `id_category_default`, `id_tax_rules_group`, `on_sale`, `online_only`, `ecotax`, `minimal_quantity`, `price`, `wholesale_price`, `unity`, `unit_price_ratio`, `additional_shipping_cost`, `customizable`, `text_fields`, `uploadable_files`, `active`, `redirect_type`, `id_product_redirected`, `available_for_order`, `available_date`, `condition`, `show_price`, `indexed`, `visibility`, `cache_default_attribute`, `advanced_stock_management`, `date_add`, `date_upd`) VALUES ('1', '0', '0', '', '', '', '0', '0', '0', '0', '0', '', '', '0', '0', '0', '11', '53', '0', '0', '0', '1', '80', '0', '', '0', '0', '0', '0', '0', '0', '', '0', '1', '0000-00-00', 'new', '1', '0', 'both', '31', '0', '2013-02-08 10:40:54', '2013-02-08 10:40:54')

at line 605 in file classes/db/Db.php

 

599. WebserviceRequest::

getInstance()->setError(500, '

 '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);

600. }

601. else if (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))

602. {

603. if ($sql)

604. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');

605. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());

606. }

607. }

608.

609. /**

 

DbCore->displayError - [line 307 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]

DbCore->query - [line 581 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]

DbCore->q - [line 372 - classes/db/Db.php] - [2 Arguments]

DbCore->insert - [line 464 - classes/ObjectModel.php] - [3 Arguments]

ObjectModelCore->add - [line 477 - classes/Product.php] - [2 Arguments]

ProductCore->add - [line 485 - controllers/admin/AdminProductsController.php] - [0 Argument]

AdminProductsControllerCore->processDuplicate - [line 541 - classes/controller/AdminController.php] - [0 Argument]

AdminControllerCore->postProcess - [line 1171 - controllers/admin/AdminProductsController.php] - [0 Argument]

AdminProductsControllerCore->postProcess - [line 158 - classes/controller/Controller.php] - [0 Argument]

ControllerCore->run - [line 348 - classes/Dispatcher.php] - [0 Argument]

DispatcherCore->dispatch - [line 50 - admin0816/index.php] - [0 Argument]

 

--

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har ofte spurgt på forummet (engelsk og dansk) om det er muligt, at lave en helt frisk installation af Prestashop og så importere sin database. Her har svaret altid været: "Nej, du skal opgradere eller starte helt forfra med ny database". Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor, og det virkede rigtignok heller ikke da jeg så prøvede alligevel...

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...