Jump to content

ÆØÅ i URL i 1.5.3.1?


MSkovmose

Recommended Posts

Hej,

 

Efter jeg har opgraderet fra 1.5.2 til 1.5.3.1 (jeg kan ikke se, hvad årsagen ellers skulle være), så brokker Prestashop sig hver gang jeg prøver at rette både en kategori og vare, som har Æ, Ø eller Å i URL'en.

 

"Feltet link_omskrivning (Danish) er ugyldigt."

 

Nu skal jeg kun sælge til danske kunder, så kan jeg ikke få Prestashop til at acceptere dette i URL'en?

Det vil jo være en fordel, hvis jeg kan have mine keywords (med æ, ø og å) til at indgå i URL'en.

 

Mvh

Martin

 

EDIT:

Det er heller ikke muligt at benytte f.eks. %C3%A6 som et "Æ".

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert endnu en af de utallige fejl i PS 1.5.3.1. Den skulle efter sigende være endnu mere fejlbehæftet end 1.5.2.

 

Seneste stabile version er efter min mening 1.4.9.

 

PS version 1.5 skal langt højere op i 3. ciffer, før den er interessant for mig.

 

Indrømmet... Backend er utrolig interessant, men ikke hvis Frontend ikke virker.

Link to comment
Share on other sites

Desværre kom jeg ind i Prestashop verden med version 1.5.2 og da det gik op for mig, hvilket fejl det har været, da var jeg allerede nået alt for langt hen i mit forløb til at jeg ville starte forfra. :(

Men så må jeg jo nok hellere hoppe tilbage til 1.5.2 igen, hvis dette er en 1.5.3.1 fejl, der ikke er nogen løsning på. :(

Link to comment
Share on other sites

Desværre kom jeg ind i Prestashop verden med version 1.5.2 og da det gik op for mig, hvilket fejl det har været, da var jeg allerede nået alt for langt hen i mit forløb til at jeg ville starte forfra. :(

Men så må jeg jo nok hellere hoppe tilbage til 1.5.2 igen, hvis dette er en 1.5.3.1 fejl, der ikke er nogen løsning på. :(

 

Det ved jeg ikke om det er. Så kan det jo være at 1.5.2. har andre fejl?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Efter jeg har opgraderet fra 1.5.2 til 1.5.3.1 (jeg kan ikke se, hvad årsagen ellers skulle være), så brokker Prestashop sig hver gang jeg prøver at rette både en kategori og vare, som har Æ, Ø eller Å i URL'en.

 

"Feltet link_omskrivning (Danish) er ugyldigt."

 

Nu skal jeg kun sælge til danske kunder, så kan jeg ikke få Prestashop til at acceptere dette i URL'en?

Det vil jo være en fordel, hvis jeg kan have mine keywords (med æ, ø og å) til at indgå i URL'en.

 

Mvh

Martin

 

EDIT:

Det er heller ikke muligt at benytte f.eks. %C3%A6 som et "Æ".

 

Du skal ikke bruge danske specialtegn i URLs! Det er en rigtig dårlig ide. Læs om domæner med specialtegn og hvorfor de ikke skal være hoveddomænet her http://www.concept-i...omaenenavn.html - dette kan du overføre til dine brugervenlige URLs

 

Google forstår i øvrigt fint, at du mener æ, når du skriver ae

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Google forstår i øvrigt fint, at du mener æ, når du skriver ae

 

Okay, det var jeg så ikke lige klar over.

Jamen, så må jeg jo bare i gang med at omskrive alle mine URLs til uden Æ, Ø og Å.... hvilket er stort set alle sammen. :S

 

Tak for svaret.

Link to comment
Share on other sites

"Du skal ikke bruge danske specialtegn i URLs! Det er en rigtig dårlig ide. Læs om domæner med specialtegn og hvorfor de ikke skal være hoveddomænet her http://www.concept-i...omaenenavn.html - dette kan du overføre til dine brugervenlige URLs"

 

Og det er lige netop grunden til, at jeg har domænet lavprisfrø.dk. Ene og alene for at der ikke er andre, der skal tage det :rolleyes: Det bliver redirectet til lavprisfroe.dk

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...