Jump to content

[Solved] Bekeken Pagina's In Analytics


lildaan

Recommended Posts

In Google Analytics zie ik bij de bekeken pagina's niet de hele urls of paginanamen maar alleen bijv, /category.

 

zoals dit:

paginasbekeken.jpg

 

Hoe kan ik zorgen dat ik zie welke categorieen of producten bekeken worden, dus dat je de hele url of paginanaam ziet zoals webshopurl/7-truien-vesten?

 

Ik gebruik wel 'URL herschrijven', kan het hier aan liggen?

 

Ik gebruik Prestashop 1.4.7.

Edited by lildaan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik moet eigenlijk gewoon '$pageTrack' uit de regel

 

{if isset($pageTrack)}_gaq.push(['_trackPageview', '{$pageTrack}'>);

halen volgens mij.

 

Alleen als ik dit doe dan blijft het in de broncode op mijn website gewoon staan:

_gaq.push(['_trackPageview', 'category']);

 

Ik heb het aangepast in het volgende bestand: website/modules/ganalytics/header.tpl. Het lijkt alsof er niets veranderd als ik het bestand upload. Wordt er nog ergens anders meegegeven dat die woorden zoals 'category' moeten worden weergegeven?

 

Ik heb ook al geprobeerd om er andere dingen neer te zetten, bijv. $meta_title ipv $pageTrack, maar dan blijven die woorden (bijv category) ook gewoon in Analytics en in de broncode staan.

Edited by lildaan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik moet eigenlijk gewoon '$pageTrack' uit de regel

 

{if isset($pageTrack)}_gaq.push(['_trackPageview', '{$pageTrack}'>);

halen volgens mij.

 

Alleen als ik dit doe dan blijft het in de broncode op mijn website gewoon staan:

_gaq.push(['_trackPageview', 'category']);

 

Ik heb het aangepast in het volgende bestand: website/modules/ganalytics/header.tpl. Het lijkt alsof er niets veranderd als ik het bestand upload. Wordt er nog ergens anders meegegeven dat die woorden zoals 'category' moeten worden weergegeven?

 

Ik heb ook al geprobeerd om er andere dingen neer te zetten, bijv. $meta_title ipv $pageTrack, maar dan blijven die woorden (bijv category) ook gewoon in Analytics en in de broncode staan.

Heb je na het wijzigen van de template wel de smarty cache geleegd?
Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb de caching uitgezet en de cache map geleegd. Ik zag op dit forum dat je ook de compile map moet legen maar als ik dat doe doet mijn site het niet meer... Maar volgens mij zou zo ook de cache geleegd moeten zijn, of niet?

Nee, juist de bestanden in de compile map moeten verwijderd worden voordat wijzigingen in de templates zichtbaar worden.

Maar wat gebeurd er dan als je de compile folder leegt, hoezo werkt je site dan meer?

Link to comment
Share on other sites

O raar, als ik die map leeg dan is mijn website niet meer zichtbaar... dan krijg ik een witte pagina. Niet alleen de homepage is dan weg, maar alle pagina's. Ik zag dat er in de compile map .tmp files staan, maar ook .php, klopt dat?

 

De tmp files kan ik gewoon verwijderen, dan blijft de site gewoon werken. Maar als ik de php-files verwijder krijg ik een serverfout.

 

Ik krijg ook foutmeldingen als ik de bestanden van de modules Prestalovefooter en - header wil uploaden vanaf mijn backup naar de livesite:

9a71f1b997107eed5fa1ff6d322b044cdc6b6c9b.file.prestaloveeasyfooter.tpl.php

9b39ca129e0195a3014c8cc1c45529aed3180243.file.prestaloveaddthis-header.tpl.php

 

Deze staan in de compile-map.

Edited by lildaan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kan het ook komen doordat de caching uit lijkt te staan? Als ik kijk bij preferences / performance dan staat er bovenaan bij smarty cache aan, maar onderaan de pagina staat caching uit. Als ik deze aanzet op memcached en ik klik op opslaan krijg ik ook een witte pagina in het CMS. Het menu boven blijft wel staan. Als ik daarna nogmaals via het menu naar performance ga dan staat de caching weer uit. Ook als ik de schrijfrechten van de map smarty en de map cache en alle onderliggende op 777 heb.

 

Daarnaast krijg ik in Dreamweaver de melding dat er een fout op regel 7 staat in de header.tpl file in de map ganalytics. Dit is de regel "{if isset($pageTrack)}_gaq.push(['_trackPageview'>);{/if}". Ik zie niks raars en heb ook al gekeken naar dit bestand van iemand anders, die ziet er volgens mij hetzelfde uit.

 

header.tpl in de ganalytics-map:

 

<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', '{$ganalytics_id}']);
// Recommanded value by Google doc and has to before the trackPageView
_gaq.push(['_setSiteSpeedSampleRate', 5]);
{if isset($pageTrack)}_gaq.push(['_trackPageview'>);{/if}

{if $isOrder eq true}  {* If its an order we need more data for stats *}
 _gaq.push(['_addTrans',
   '{$trans.id}',   {* order ID - required   *}
   '{$trans.store}',  {* affiliation or store name *}
   '{$trans.total}',  {* total - required    *}
   '{$trans.tax}',   {* tax	   *}
   '{$trans.shipping}', {* shipping	  *}
   '{$trans.city}',  {* city	   *}
   '{$trans.state}',  {* state or province   *}
   '{$trans.country}'  {* country	  *}
 ]);
{foreach from=$items item=item}
 _gaq.push(['_addItem',
 '{$item.OrderId}',  {* order ID - required  *}
 '{$item.SKU}',   {* SKU/code - required  *}
 '{$item.Product}',  {* product name    *}
 '{$item.Category}',  {* category or variation *}
 '{$item.Price}',  {* unit price - required *}
 '{$item.Quantity}'  {* quantity - required  *}
 ]);
{/foreach}
{* submits transaction to the Analytics servers *}
{literal}
 _gaq.push(['_trackTrans']);
{/literal}
{/if}
{literal}
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})(); {/literal}
</script>

Edited by lildaan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het probleem met het legen van de compile map heb ik net op de een of andere manier opgelost. Ik zie nu ook aanpassingen die ik heb gedaan, zo ook de aanpassing voor de GA/code. Morgen in GA kijken of het nu wel goed wordt weergegeven...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...