Jump to content

Gezocht: Module voor PostNL Parcelware Desktop


CrossY

Recommended Posts

Hey Prestashoppers,

 

 

Wij kijken momenteel naar de mogelijkheid om met TNT/PostNL Parcelware Desktop te gaan werken (scheelt in de verzendkosten). Nu zegt de mevrouw van de PostNL dat er een koppeling bestaat naar Prestashop, alleen kan ik deze nergens vinden. Niet op Google (alleen mensen met hetzelfde probleem), en niet in de addons shop van Prestashop.

 

- Bestaat deze module voor 1.4.9, en zo ja, waar is deze te krijgen.

 

- Zo nee, is er iemand die (tegen betaling) deze koppeling kan maken?

 

Tot die tijd; waar kan ik het bestand uit prestashop trekken die ik moet importeren in het PostNL programma (een excel bestand o.i.d.?)

 

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Dave

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://addons.prestashop.com/fr/export/3557-presta2csvorders.html

 

Deze module komt erg in de buurt van wat ik nodig had, voor zover ik begreep. Ik heb zelf de stap nog niet gemaakt, dus ik durf niet te zeggen of dat 100% zeker werkt.

 

Het schijnt dat het programma van TNT alleen een csv/excel bestand nodig heeft met de juiste tabellen, dus zoek een module die dat voor je kan doen (wellicht is bovenstaand dus voldoende).

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Iemand al meer te weten gekomen over de post nl module. Zie bij veel andere open source progammas dat dit wel is ontwikkeld?

Probleem is een beetje dat parcelware geen API heeft waardoor vanuit de Prestashop BO pakketten aanmelden, labels aanmaken etc. niet kan. Dat is een beetje jammer omdat dat veel netter te integreren en te automatiseren zou zijn.

Maar een export in csv/xls/xml moet binnen afzienbare tijd wel te regelen zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb een module in elkaar gedraaid welke een csv file genereert met de gegevens welke Parcelware nodig heeft om een etiket te maken. Het werkt als volgt: De bestellingen welke geexporteert moeten worden geven we een status Parcelware Export vervolgens exporteert mijn PostNL module alle orders welke deze status hebben.

 

Installatie:

 

Pak de postnl zip file uit een plaats deze in de modules directory.

Installeer de PostNL module in prestashop.

Maak een nieuwe orderstatus aan bijvoorbeeld Parcelware Export en onthoudt het bijbehorende id.

 

Voordat de module kan werken dienen er in de postnl.php file op regel 112 een 3 tal variabelen ingesteld te worden.

Het id van je nieuwe orderstatus (in mijn geval 16) en je id van de nederlandse taal (in mijn geval 7) dit dient je op 2 plekken in te geven:

->WHERE ('`ps_country_lang`.`id_lang` = 7 AND `ps_orders`.`current_state` = 16 AND `ps_gender_lang`.`id_lang` = 7');

 

 

Oja ik heb niet de moeite genomen om de prefix voor de tabellen variabel te maken dat laat ik eventueel aan een ander over default prefix in deze module is ps_

Ik ben geen programmeur dus het zal niet volgens de regels der kunsten zijn gemaakt maar hé het werkt en maakt het leven een stuk makkelijker.

Na de export de orderstatus aanpassen naar verzonden ander wordt de order de volgende keer weer meegenomen met een export.

 

Veel plezier met het gebruik,

 

Martin

postnl.zip

Edited by Martin C (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
×
×
  • Create New...