Jump to content

Fuldt opdateret version


Alexanderleo

Recommended Posts

Version 1.4.9 er efter min mening den mest stabile version i øjeblikket.

 

Version 1.5.x.x. er ny, og bygger på en ny kerne. Dét giver i sig selv mange problemer. Det kan du se af de utallige indlæg om version 1.5.x.x. her på det danske forum.

 

Formentlig af samme grund kan du ikke bruge autoupgrater. Og hvis du kunne, så ville jeg fraråde det.

 

Der ligger så vidt jeg ved en manuel upgrade procedure på PS.

 

Du kan prøve den, men om den virker ved jeg ikke.

 

Dit link ser ud som noget 1.4.x.x., men selv i 1.4.9.0 er der ikke 100% Dansk. I Frontoffice: JA, i Backoffice: NEJ.

Link to comment
Share on other sites

"Men ved du om 1.5 er hurtigere end 1.4.9"

 

Jeg har kun kikket ganske kort på 1.5.2.0. Om det er hurtigere ved jeg ikke, men BO er meget mere intuitivt at gå til.

 

De skal nok op på 1.5.5, før jeg hopper på den.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor kan jeg kun opgradere til 1.4.9 via deres upgrade modul til prestashop?

Du kan godt opgradere til version 1.5.3.1 fra PrestaShop 1-click upgrade module.

Det har jeg nemlig lige gjort fra version 1.4.9.

Du skal under "Expert mode" vælge en anden indstilling for "Channel".

Link to comment
Share on other sites

Version 1.5.3.1 er fyldt med fejl - mens version 1.4.9 er forbedret væsentligt mht. performance - og så kører den superstabilt uden fejl.

 

Min holdning er: Kører du 1.4.X så bliv på den eller opgrader til version 1.4.9 for at gøre klar til, at du kan skifte over på version 1.5, når den engang bliver stabil og fejlfri nok (for version 1.4.x tog det faktisk omkring 1 år) - og kører du f.eks. 1.5.1, så opgrader til 1.5.2 - og bliv der. Undlad at opgradere til version 1.5.3.1.

 

Dem der har opgraderet, eller starter på version 1.5.x går en tid i møde med fejlrettelser og nye versioner og opgraderinger i en uendelighed.

 

One click install på diverse webhoteller har stor skyld i dette - og folk der er totalt nybegyndere mener, at det nyeste nye, er det bedste. Men i Open source systemer, er dette altså langt fra tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...