Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een probleem met de links die onder in de mail komen te staan,als er b.v. een order bevestiging wordt gemaild vanuit PrestaShop.

 

Een klant klikt op de link in de mail, "Bestelling geschiedenis" , dit is de link die wordt gegenereerd : http://www.---------.nl/shop/index.phphistory.php

 

dan komt de klant wel op de site maar krijgt de 404 error pagina.

en het zelfde geld voor de link "Mijn account" -->

 

http://www.---------.nl/shop/index.phpmy-account.php

 

elke keer komt er index.php tussen?

 

------dit is het stukje uit de mail--------

 

U kunt deze bestelling bekijken en uw factuur downloaden via het "Bestelling geschiedenis" deel van uw klantaccount door te klikken op "Mijn account" in onze winkel.

Als u een gastaccount heeft, dan kunt u uw bestelling volgen via het "Gast volgen" in onze winkel.

-----------------------------

 

Wat is er fout, en wat kan ik aanpassen in de configuratie van PrestaShop om dit te corrigeren?

 

Alvast bedankt voor de reacties,

Link to comment
Share on other sites

Het zou fijn zijn als dit opgelost zou worden :)

 

In de mail or watever , feit is dat een goede e-mail template na vertalen in de BO na de haaien is,

Had ik overigens ook met Duitse mail template

 

Het is in elk geval handig de templates goed in een apparte map te bewaren voor het geval dat.

Link to comment
Share on other sites

@Frens

 

Ik probeer het centraal te regelen via het vertaalprogramma. Dit is inderdaad behoorlijk irritant.

Ik begrijp alleen niet wat dit met het vertalen te maken heeft. Het zijn links waar ik verder niet aankom. Als de e-mails met een correcte link in het vertaalpakket zitten zou het goed moeten gaan.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet hoe de URL in mail templates nou aangeleverd worden.

 

Het probleem wat onstaat bij vertalen in de BO van mail templates is dat de table stuktuur misvormd wordt van de rijen en kolommen

 

Dit zal ook verder niks met het vertalen zelf te maken hebben , er zal tijdens het omzetten iets niet goed gaan met de HTML stuctuur.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Frens,

 

Ik heb gedaan wat je voorstelde maar het werkt niet, resultaat is het zelfde.

De waarde die met de variabele wordt meegegeven en in de mail binnen komt is al niet goed.

 

Ik weet niet waar de variabelen worden opgebouwd, maar ik zit er aan te denken om het hard te coderen zonder variabelen.

 

Gr. Jan-Henk

Link to comment
Share on other sites

Je kunt ze rustig hard erin zetten.

 

Zet je het ineens goed op de standaard manier is dat ook aan te bevelen

 

hieronder van de order_conf.html

 

href="{shop_url}"

 

href="{shop_url}history.php"

 

href="{shop_url}my-account.php"

 

href="{shop_url}guest-tracking.php"

 

 

als je in de BO de mail niet vertaald is er niks aan de hand , en voor het geval>>kopietjes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...