Jump to content

kleuren aanpassen gekocht thema


Recommended Posts

Ik heb zojuist een theme gekocht via http://themeforest.net/ en geïnstalleerd. Ideaal want er worden enkele modules geinstalleerd wat er voor zorgt dat ik gemakkelijk bijvoorbeeld alle kleuren kan aanpassen.

 

Nou werken twee van deze aanpassings elementen niet... Hoe kan ik dit oplossen? Het zijn de omcirkelde elementen in de bijlage. Dit zorgt ervoor dat de menubalk bijvoorbeeld niet mee kleurt.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

post-454193-0-16391400-1357884433_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Misschien een domme vraag; maar waar kan ik deze "force compile" uitvoeren? Hoe doe ik dat?

 

Ik baal een beetje, want heb echt een mooie template gekocht en een dure ook... Maar dan blijkt het niet te werken. Hij is wel geschikt voor versie 1.5 (en dus ook voor 1.5.3) en dan krijg ik nog niet voor elkaar waarvoor ik hem gekocht heb...

 

Groetjes en reuze bedankt voor je hulp!

Link to comment
Share on other sites

Misschien een domme vraag; maar waar kan ik deze "force compile" uitvoeren? Hoe doe ik dat?

 

Ik baal een beetje, want heb echt een mooie template gekocht en een dure ook... Maar dan blijkt het niet te werken. Hij is wel geschikt voor versie 1.5 (en dus ook voor 1.5.3) en dan krijg ik nog niet voor elkaar waarvoor ik hem gekocht heb...

 

Groetjes en reuze bedankt voor je hulp!

soms komt het voor dat een template anders eruit komt dan aangeboden

dit komt omdat de template gebasseerd is op de originele versie van prestashop

echter omdat iedereen wel eens iets doet aanpassen kan het zijn dat je een template wat moet aanpassen

meestal een kleinigheidje dus ,,

 

force compile doe je via je BO

geevanceerde parameters -> prestatie

 

je cache maak je leeg op je server eea is hier op het forum te vinden

 

zoals ik ook zei kan het zijn dat de rechten van de nieuwe modules niet goed staan

deze moet je ook even nakijken

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt!!

 

Maar het is een uitgebreide template met een extra module. Met deze module (zie bijlage van mijn post) kan je heel gemakkelijk de kleuren aanpassen. Maar na het aanpassen doet deze het nog steeds niet... Ik zie dat dit een vaker voorkomend probleem is bij deze template op de website van de aanbieder.

 

De website zelf draait dus perfect en ook de template is exact als gewenst, alleen de kleuren niet... Dit heeft dus met mijn 'cache' te maken?

 

(sorry als ik dingen dubbel vermeld maar ik ben een enorme leek in dit soort dingen; wel ontzettend bedankt voor al je hulp en moeite!)

Link to comment
Share on other sites

Als je een template aanpast en deze aanpassing is niet zichtbaar

kan het aan een paar dingen liggen, in de meeste gevallen is dit het cache

welke dan ook leeg gemaakt moet worden als een wijziging niet zichtbaar is

 

problemen / oplossingen zijn :

1) de betreffende module heeft niet de benodigde rechten , zet de rechten voor deze module goed

2) Force compile uitvoeren ,

indien dit niet het probleem oplost dan op de server middels een ftp progje naar de map cache gaan

open deze , daar zie je enkele andere mappen oa de map smarty

maak eerst even een backup van de map smarty <downloaden naar je pc>

open dan deze map smarty en hier zie je de map compile en cache staan

open de map compile en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan

open de map cache en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan

 

check even of de kleuren nu wel aangepast zijn

 

indien niet dan controleer betreffende module of deze de 777 rechten heeft

map van de module en onderliggende mappen

(NIET DE BESTANDEN welke in de module staan !! ),

succes

coen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als je een template aanpast en deze aanpassing is niet zichtbaar

kan het aan een paar dingen liggen, in de meeste gevallen is dit het cache

welke dan ook leeg gemaakt moet worden als een wijziging niet zichtbaar is

 

problemen / oplossingen zijn :

1) de betreffende module heeft niet de benodigde rechten , zet de rechten voor deze module goed

2) Force compile uitvoeren ,

indien dit niet het probleem oplost dan op de server middels een ftp progje naar de map cache gaan

open deze , daar zie je enkele andere mappen oa de map smarty

maak eerst even een backup van de map smarty <downloaden naar je pc>

open dan deze map smarty en hier zie je de map compile en cache staan

open de map compile en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan

open de map cache en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan

 

check even of de kleuren nu wel aangepast zijn

 

indien niet dan controleer betreffende module of deze de 777 rechten heeft

map van de module en onderliggende mappen

(NIET DE BESTANDEN welke in de module staan !! ),

succes

coen

En een laatste mogelijkheid is dat de module een bug bevat en de 2 variabelen niet correct verwerkt
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...