Jump to content

Hvordan håndteres dellevering mest effektivt


PrestaBizz

Recommended Posts

Jeg kører Prestashop1.5.3 som internetbutik og indtaster manuelt i mit regnskabsprogram (Mamut Stellar) sideløbende og styrer restordre derigennem. Nu har jeg så også "kun" mellem 5-20 ordrer dagligt, oftest flest om mandagen hvor kunderne har haft hele weekenden til at side og rode i butikken.

 

Kunderne får automatisk en besked fra Prestashop på at der er varer der er i restordre, jeg leverer så de varer jeg kan og har lavet en "Ordrebesked" der hedder restordre, når jeg har markeret ordren som "Afsendt" markerer jeg den herefter med "Restordre".

På den måde kan jeg nemt scrolle ned gennem ordrene og se hvilke ordrer der endnu ikke er færdig leverede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håndterer det hele i mit backoffice..

 

Jeg sender de varer jeg har på lager afsted til kunden - hvorefter jeg hæver beløbet (ikke rest varer) på varerne der er sendt. Derefter markerer jeg ordren som "Delvis leveret" med en status jeg selv har oprettet. Skriver i kommentar feltet omkring leveringstid og blabla.

 

Forklarer selvfølgelig kunden personligt over mail, at nogen af deres varer er i restordre og giver dem et leveringstidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Fint tak! Jeg har også håndteret det i BO, men det er lidt bøvlet da der både skal sendes email og lægges kommentarer. Oprettelse af en "Delvist leveret" status er en god ide jeg vil se at få implementeret. Har du så fremtillet en standard email som bliver fyret af når du ændrer status til Delvist leveret?

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg har ikke nogen standard e-mail til mine kunder..

 

Jeg gør tingene lidt mere "besværligt" ved at kontakte mine kunder via. mail omkring hvornår de kan forvente at rest ordren sendes - det mener jeg viser en bedre service, end hvis man får en standard mail omkring levering, men ikke et givent tidspunkt - som kunderne HELT sikkert vil spørge om aligevel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...