Jump to content

opdatering til 1,5,3,1


prestanuub

Recommended Posts

[Løst]

 

Hej er der nogle der kan hjælpe mig?

 

Jeg har prøvet at opdatere min prestashop til 1,5,3,1, men den retter i mine varer, så de varer, der oprindelig blev oprettet som en kopi fra en anden varer og derefter tilrettet, bliver overskrevet, så de alle hedder det samme som originalen. Er der nogen, der kan give et bud på dette ?

 

Den er også begyndt at skrive følgende fejl på nogle af produkterne.

 

7 fejl

  1. Feltet link_omskrivning (English (English)) er ugyldigt.
  2. Feltet link_omskrivning (Português (Portuguese)) er ugyldigt.
  3. Feltet link_omskrivning (Deutsch (German)) er ugyldigt.
  4. Feltet link_omskrivning (Español (Spanish)) er ugyldigt.
  5. Feltet link_omskrivning (Français (French)) er ugyldigt.
  6. Feltet link_omskrivning (Italiano (Italian)) er ugyldigt.
  7. Feltet link_omskrivning (Danish) er ugyldigt.

Samtidig virker det der geolit ikke. Er der nogen, der kan give et bud på det?

 

Så vil jeg bare være glad.

 

johnny

Edited by prestanuub (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Prøv at søge i bugtrackeren under Community øverst på siden. Nye versioner vælter frem lige nu (fordi der er for mange fejl i version 1.5 til at PrestaShop burde frigive den). De færreste har nok nået at opgradere fra verision 1.5.0 og 1.5.2.

 

Jeg holder stadigvæk på, at version 1.4.9 er det bedste bud på en stabil shop endnu, selv om jeg har flere kunder der beder om version 1.5.X og jeg installerer den (på kundens eget ansvar). Men min egen shop skal ikke opgraderes det næste ½ års tid.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du har ret Kjeld. Jeg kan også kun sige at v. 1.5.3.1 forsøgte man at rette det værste men der opstod andre problemer. Version 1.5.3 er fyldt med underlige fejl.

Jeg selv har v. 1.5.2 og jeg har fået den til at virke bare sådan nogen lunde - men sandelig ikke uden bøvl og mærkelige hændelser. På en anden server har jeg v. 1.5.3 og 1.5.3.1 - hold jer fra det, siger jeg bare

 

/Bjarne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har lavet en 1-click upgrade fra 1.5.2 til 1.5.4 (bla. pga store problemer med visning af produkter i diverse browsers..) og oplever nu de samme problemer som Prestanuub. Hvis man prøver at rette/oprette et produkt, får jeg flg. fejl.:

  1. Feltet link_omskrivning (English (English)) er ugyldigt.
  2. Feltet link_omskrivning (Português (Portuguese)) er ugyldigt.
  3. Feltet link_omskrivning (Deutsch (German)) er ugyldigt.
  4. Feltet link_omskrivning (Español (Spanish)) er ugyldigt.
  5. Feltet link_omskrivning (Français (French)) er ugyldigt.
  6. Feltet link_omskrivning (Italiano (Italian)) er ugyldigt.
  7. Feltet link_omskrivning (Danish) er ugyldigt.

(link_rewrite is not valid)

Hvis jeg prøver at duplikere et produkt, crasher sitet med

[PrestaShopException]

 

Property Product->link_rewrite is not valid

at line 874 in file classes/ObjectModel.php

......

 

Jeg ved ikke om der er kommet en forklaring på problemer siden jeres korrespondancer i januar?

Jeg har prøvet at rette i SEO, således at der ikke er danske bogstaver m.m., uden effekt.

 

1-click upgrade har også skabt en hel del andre problemer i mellemtiden, ikke anbefalet.

 

Er der nogen der har en forklaring?

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du godt i en tråd, der handler om opgradering til version 1.5.3.1, mens dit problem handler om 1.5.4. Men har du SEO-venlige URLs slået til? Og har du alle de sprog, som fejlen handler om aktiveret (du kan jo evt. starte med at deaktivere nogle af sprogene). Jeg mener at have læst noget om en bug i version 1.5 som gør, at der skal være angivet en SEO-venlig URL på alle varer - ved ikke, om der er en løsning på det. De shops jeg har sat op i version 1.5 fungerer det fint. Prøv at kigge i bug tracker vedr. link rewrite / SEO-friendly URLs

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret Prestafan1234. Du har ret mht. 1.5.4 (men fangede lige fejlen vedr. Feltet link_omskrivning (xxxx) er ugyldigt...)

 

SEO er slået til men har også prøvet at slå det fra, dog uden forskel.

Jeg har kun Dansk aktiveret som sprog.

 

En anden ting er, at en hel del af mine oversættelser er nu forsvundet efter upgrade, således at de ikke længere findes i forkontor oversættelser.

 

Har kigget i bug tracker og de fejl de tror er skylden er blevet rettet i ver. 1.5.4.. så er lidt på bare bund.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Der står godt nok at spørgsmålet er løst men jeg har ikke kunne læse mig frem til løsningen i denne tråd.

Jeg har selv lige opdateret fra 1.5.2.0 til 1.5.4.1

Og jeg får samme fejl

  • Feltet link_omskrivning (Danish) er ugyldigt.

Jeg har haft slettet .htaccess og der er blevet genereret en ny.

Ved eksisterende varer med æ, ø eller å får jeg fejlen, nogle gange endda med "Feltet link_omskrivning (English((english)) er ugyldigt." Altså engelsk i stedet for Dansk.

Opretter jeg en ny vare, med eller uden æ,ø og å, så er der ingen problemer. Alle oprettede varer med æ,ø og å vises med æ,ø og å i URL.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...