Jump to content

Lidt starthjælp


shearer

Recommended Posts

Hej

 

jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal forsøge at lege lidt med prestashop. da jeg har en bekendt som gerne vil lave noget shop hvor der skal sælges dæk osv til biler.

 

Jeg er stødt lidt ind i et 'problem' efter at ha kigget prestashop igennem. kan jeg ikke helt gennemskue, hvordan man nemmest og bedste opretter varene.

 

Der findes jo mange forskellige dæk. disse dæk. findes jo i 3 forskellige kateforier.

 

Dækbrede, Dækprofil og Dæk Tommer (fx. 205 55 16)

Men jeg er meget i tvivl om, hvordan de skal oprettes. For at man også får en søg mulighed, hvor man kan søge ud fra de 3.

 

Brede Profil Tommer

195 50 15

205 55 16

225 XX XX

OSV OSV OSV

 

Bare for at give et lille eksempel. Er der nogen der kan rådgive med, hvordan det vil være bedst at oprette det ?

Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste ville nok være at oprette en hovedkategori for hver kriterie: dæk bredde, dæk profil og/eller dæk tommer.

 

Altså.

 

Bredde

-> 195

-> 205

-> 255

 

Profil

-> 50

-> 55

-> 60

 

Tommer

-> 13

-> 14

-> 15

-> 16

-> 17

 

osv osv.

 

Når der oprettes en vare, lad os kalde det: "Goodyear Uber Summer." så kan du bruge kombinationerne til at fortælle hvad størrelser osv det fås i, og så smide det ind i de relevante kategorier.

 

Altså vores Goodyear Uber Summer dæk fås i 15+16+17 tommer, i henholdvis 205+225 i bredden. (Har ikke voldsomt meget forstand på dæk, men dette er blot et eksempel.)

 

Under kombinationer i vare oprettelsen, (Du skal huske at oprette de relevante kombinationer under Varer -> Kombinationer, fra dit BackOffice), kan du så tilføje f.eks. Tommer, 15+16+17 (altså 3 kombinationer, på tommer størrelsen, og 2 på Bredde størrelsen, 205+225)

 

Det dæk skal du så smide ind under følgende underkategorier:

 

Bredde

-> 195

-> 205 +

-> 255 +

 

Profil

-> 50

-> 55

-> 60

 

Tommer

-> 13

-> 14

-> 15 +

-> 16 +

-> 17 +

 

Dem med + bagefter er der hvor de skal ind, så kan kunden specifikt finde dem

På produktet vil der dog som standard stå noget ala: Tommer: 13, Bredde: 195 osv, men dækkes fås i større størrelser.

 

Håber det gad mening.

Link to comment
Share on other sites

er det den nemmeste måde at gøre det på ?

 

og når jeg smider dem ind på den måde. vil jeg så til sidst. du finde dem, via en "rulleliste" hvor man fx. først vælger brede, så profil også tommer ? i stedet for den nuværende måde i menuen ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...