Jump to content

Extra bedrag berekenen voor Thuiskopie heffing


jadimasu

Recommended Posts

Hallo,

 

zoals sommigen van jullie misschien wel weten worden er vanaf 1-1-2013 toeslagen berekend op media opslag producten zoals Tablets, Telefoons, MP3 spelers etc.

 

Nu probeer ik in prestashop 1.4.8 iets te verzinnen, waardoor bij een product een extra prijs kan toevoegen, en deze pas later in het bestel proces mee te laten rekenen. Het is dus niet de bedoeling dat dit de prijs van het product zelf beïnvloed, maar dit moet pas later tijdens het afrekenen.

 

Nu is het zo dat niet alle producten in deze webshop die heffing moet gaan berekenen, het geldt immers maar voor een gedeelte van de producten.

 

 

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad? En hoe kan ik dit het beste oplossen denken jullie?

Link to comment
Share on other sites

Is er voor de rest niemand tegen hetzelfde probleem aangelopen?

 

Ik zat er over na te denken dat je zelf een extra prijsveld toevoegd aan een product, zo is het dan ook beheerbaar is vanuit het cms per product.

 

Maar dan moet uiteraard alles nog berekend worden, tijdens het bestel proces etc.

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

Is er voor de rest niemand tegen hetzelfde probleem aangelopen?

 

Ik zat er over na te denken dat je zelf een extra prijsveld toevoegd aan een product, zo is het dan ook beheerbaar is vanuit het cms per product.

 

Maar dan moet uiteraard alles nog berekend worden, tijdens het bestel proces etc.

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

Er zijn 2 methodes om dit te bereiken.
  1. Via een module met specifieke hooks in zowel de backend (extra prijsveld) als de frontend (berekening in cart)
  2. Via overrides op de admin product controller en front product controller

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Er zijn 2 methodes om dit te bereiken.

  1. Via een module met specifieke hooks in zowel de backend (extra prijsveld) als de frontend (berekening in cart)
  2. Via overrides op de admin product controller en front product controller

 

hey bjorn,

 

Bestaat er wel een plugin die de hooks regelt?

 

of bestaat er al een override?

 

ik hoor graag van je!

mvg,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...