Jump to content

Maanden in het Engels bij aanmelden


lildaan

Recommended Posts

Op de authentication pagina staan bij mij de maanden in het Engels. Ik heb dit al aangepast in de tpl file:

 

<p class="select">
  <span>{l s='Geboortedatum'}</span>
  <select id="days" name="days">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$days item=day}
    <option value="{$day|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_day == $day)} selected="selected"{/if}>{$day|escape:'htmlall':'UTF-8'}  </option>
   {/foreach}
  </select>
  {*
   {l s='Januari'}
   {l s='Februari'}
   {l s='Maart'}
   {l s='April'}
   {l s='Mei'}
   {l s='Juni'}
   {l s='Juli'}
   {l s='Augustus'}
   {l s='September'}
   {l s='Oktober'}
   {l s='November'}
   {l s='December'}
  *}
  <select id="months" name="months">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$months key=k item=month}
    <option value="{$k|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_month == $k)} selected="selected"{/if}>{l s="$month"} </option>
   {/foreach}
  </select>
  <select id="years" name="years">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$years item=year}
    <option value="{$year|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_year == $year)} selected="selected"{/if}>{$year|escape:'htmlall':'UTF-8'}  </option>
   {/foreach}
  </select>
 </p>

 

 

maar volgens mij wordt het ergens anders vandaan gehaald. Ik heb al veel andere files bekeken, maar kan het nergens vinden.

 

Ik gebruik prestashop 1.4.7 met prestashop new theme en nederlandse vertaling.

Op http://lildaan.nl/prestashop/authentication.php staat de pagina (eerst een e-mailadres invullen rechts).

 

Weet iemand waar ik de maanden in het nederlands kan neerzetten?

Link to comment
Share on other sites

Op de authentication pagina staan bij mij de maanden in het Engels. Ik heb dit al aangepast in de tpl file:

 

<p class="select">
  <span>{l s='Geboortedatum'}</span>
  <select id="days" name="days">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$days item=day}
	<option value="{$day|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_day == $day)} selected="selected"{/if}>{$day|escape:'htmlall':'UTF-8'}  </option>
   {/foreach}
  </select>
  {*
   {l s='Januari'}
   {l s='Februari'}
   {l s='Maart'}
   {l s='April'}
   {l s='Mei'}
   {l s='Juni'}
   {l s='Juli'}
   {l s='Augustus'}
   {l s='September'}
   {l s='Oktober'}
   {l s='November'}
   {l s='December'}
  *}
  <select id="months" name="months">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$months key=k item=month}
	<option value="{$k|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_month == $k)} selected="selected"{/if}>{l s="$month"} </option>
   {/foreach}
  </select>
  <select id="years" name="years">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$years item=year}
	<option value="{$year|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_year == $year)} selected="selected"{/if}>{$year|escape:'htmlall':'UTF-8'}  </option>
   {/foreach}
  </select>
 </p>

 

 

maar volgens mij wordt het ergens anders vandaan gehaald. Ik heb al veel andere files bekeken, maar kan het nergens vinden.

 

Ik gebruik prestashop 1.4.7 met prestashop new theme en nederlandse vertaling.

Op http://lildaan.nl/pr...hentication.php staat de pagina (eerst een e-mailadres invullen rechts).

 

Weet iemand waar ik de maanden in het nederlands kan neerzetten?

 

hey,

 

Je moet m vertalen in je Back Office. Ik weet niet meer hoe het zit in 1.4, sinds ik nu 1.5 gebruik.

 

Ik denk ergens bij de tabblad localisatie.

 

mvg,

Link to comment
Share on other sites

Op de authentication pagina staan bij mij de maanden in het Engels. Ik heb dit al aangepast in de tpl file:

 

<p class="select">
  <span>{l s='Geboortedatum'}</span>
  <select id="days" name="days">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$days item=day}
	<option value="{$day|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_day == $day)} selected="selected"{/if}>{$day|escape:'htmlall':'UTF-8'}  </option>
   {/foreach}
  </select>
  {*
   {l s='Januari'}
   {l s='Februari'}
   {l s='Maart'}
   {l s='April'}
   {l s='Mei'}
   {l s='Juni'}
   {l s='Juli'}
   {l s='Augustus'}
   {l s='September'}
   {l s='Oktober'}
   {l s='November'}
   {l s='December'}
  *}
  <select id="months" name="months">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$months key=k item=month}
	<option value="{$k|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_month == $k)} selected="selected"{/if}>{l s="$month"} </option>
   {/foreach}
  </select>
  <select id="years" name="years">
   <option value="">-</option>
   {foreach from=$years item=year}
	<option value="{$year|escape:'htmlall':'UTF-8'}" {if ($sl_year == $year)} selected="selected"{/if}>{$year|escape:'htmlall':'UTF-8'}  </option>
   {/foreach}
  </select>
 </p>

 

 

maar volgens mij wordt het ergens anders vandaan gehaald. Ik heb al veel andere files bekeken, maar kan het nergens vinden.

 

Ik gebruik prestashop 1.4.7 met prestashop new theme en nederlandse vertaling.

Op http://lildaan.nl/pr...hentication.php staat de pagina (eerst een e-mailadres invullen rechts).

 

Weet iemand waar ik de maanden in het nederlands kan neerzetten?

Tools->Vertalingen onder Frontoffice vertalingen->authentication
Link to comment
Share on other sites

Ik heb de vertaling vanmiddag toegevoegd )had alleen de eerste twee keer de maanden vertaald, de derde, bij authentication, nog niet. Maar de maanden staan nog steeds in het Engels vermeld.

Is er niet ergens nog een plek waar ze vertaald moeten worden?

In het bestand nl in de map lan staan de maanden ook al in het Nederlands.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de maanden bij 'tools' / 'translations' aangepast in het CMS. Een keer aangepast, de andere twee keer stonden de maanden al in het Nederlands. Maar nu zie je nog steeds de engelse maanden. Zie hieronder. Iemand een idee waar je dit nog meer moet veranderen? Ik dacht eerst dat het aan mijn caching lag dat ik ze nog in het Engels zag, maar ik heb alles al geleegd en de site ook op een andere server gezet inmiddels... Alvast bedankt als iemand nog iets weet.

 

maandenengels.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de maanden bij 'tools' / 'translations' aangepast in het CMS. Een keer aangepast, de andere twee keer stonden de maanden al in het Nederlands. Maar nu zie je nog steeds de engelse maanden. Zie hieronder. Iemand een idee waar je dit nog meer moet veranderen? Ik dacht eerst dat het aan mijn caching lag dat ik ze nog in het Engels zag, maar ik heb alles al geleegd en de site ook op een andere server gezet inmiddels... Alvast bedankt als iemand nog iets weet.

 

maandenengels.jpg

 

Hey,

 

Er bestaan meerdere maanden in translation die je moet vertalen!

 

Dus Zoek is op januari en je ziet dan dat die 2 of 3 keer voorkomt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja die zijn ondertussen al een heleboel keer gewist! Erg vreemd. Wellicht dat de maanden nog ergens anders staan. Ik heb nu in de backoffice driemaal de maanden veranderd bij tools/ translations en tweemaal in authentication.tpl. Iemand een idee? Cache en compile map zojuist nogmaals geleegd en alles gecheckt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...