Jump to content

Problemer med import af theme


aspoulsen

Recommended Posts

Hej med jer,

 

Jeg er newbie med Prestashop, og håber I vil hjælpe mig med en lille udfordring.

 

Jeg har købt dette theme, som skal importeres min prestashop:

http://addons.presta...tore-Theme.html

 

Men det virker ikke :(

 

Jeg kører version 1.5.2. og bruger theme modulet til at importere med. Jeg får en advarsel om at temaet har de samme mapper som mit nuværende, men det virker ikke som om det bliver importeret korrekt.

 

Hvad går galt?

 

(Se vedhæftede)

 

 

 

Mvh. Anders, techmore.dk

2.tiff

1.tiff

Edited by aspoulsen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Anders

 

Har du tjekket om fejlmeddelelsen er rigtig - altså om mappen eksisterer i forvejen?

Hvis ja, så prøv at slette den.

Standard-themet ligger i mappen "default", så den skal du ikke slette.

 

Hvis det ikke hjælper, må du skrive en mail til udvikleren.

Vedkommende kan helt sikkert hjælpe dig videre.

Edited by elund (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Elund,

 

Tak for din tilbagemelding :)

 

Mapperne eksisterer i forvejen. Jeg tror problemet er, at mapperne hedder det samme i det nye tema, som det der er default i prestashop. Jeg har forsøgt at ændre filnavnet på det nye tema, og derefter pakket filen påny - men så bliver den korrupt og kan ikke installeres.

 

Jeg har også prøvet at ændre filnavnet på default mappen i det gamle tema, inden jeg installerede det nye - men det virker heller :(

 

FRUSTRATION !!!

 

 

 

/ Anders

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror problemet er, at mapperne hedder det samme i det nye tema, som det der er default i prestashop.

Det tvivler jeg på... Du kan se, hvad mappen for det nye tema hedder, hvis du åbner Zip-filen.

 

Du er også velkommen til at sende temaet til mig, så skal vi nok finde en løsning på det.

Og der er ikke nogen bagtanke med det - har selv lige investeret i et nyt tema.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din fremgangsmåde er ikke rigtig - themet skal installeres uden at du omdøber mapper...

 

Pak themet ud lokalt på din pc og upload det via FTP - det er langt det nemmeste efter min mening. Mapperne eksisterer sikkert ikke i forvejen - mon ikke det blot er tilføjelser i form af f.eks. nye moduler, du ser? Ofte har man en themes/mittheme/modules, og denne er blot moduler, der skal installeres til themet, men som så installeres i modulmappen sammen med alle de andre moduler man har til det specifikke theme.

 

Som oftest følger der en grundig vejledning med ved køb af theme, så prøv at kigge i den:-)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@ Elund - jeg har prøvet at pakke filen ud, og det nye tema hedder default - præcis som det gamle. Tak for tilbuddet, det kan godt være jeg vil benytte mig af det hvis jeg kan ikke finder en løsning :)

 

@ Prestafan1234 - jeg har netop prøvet at installere uden at omdøbe - det var blot et forsøg jeg gjorde senere hen.

 

Vejledningen for manuelt at uploade temaet ser ret vild ud - se her:

 

 

 

 

 

 

There are several ways of installing Lingerie Store theme. The first one is by following next steps:

1. Unzipthepackageyouhavedownloadedfrom http://addons.prestashop.com . Inside of that package you will find: documentation file, theme and modules folder, plus special config.xml file.

2. Select modules and themes folders and copy them into the root of your prestashop installation.

3. In order to make your site look like the live demo of Lingerie Store theme you have to configure your prestashop modules by going to admin panel of your shop Modules Positions and setting modules as listed in the table below:

 

 

Modules

 

 

Hook

 

 

Order

 

 

Permanent links block

 

 

Header of pages

 

 

1

 

 

Cart block

 

 

Header of pages

 

 

2

 

 

Block contact

 

 

Header of pages

 

 

3

 

 

Currency block

 

 

Header of pages

 

 

4

 

 

User info block

 

 

Header of pages

 

 

5

 

 

Language block

 

 

Header of pages

 

 

6

 

 

Quick Search block

 

 

Header of pages

 

 

7

 

 

Slideric 2

 

 

Header of pages

 

 

8

 

 

Featured Products on the homepage

 

 

Homepage content

 

 

2

 

 

New Products Carousel

 

 

Homepage content

 

 

1

 

 

Banner Manager

 

 

Homepage content

 

 

3

 

 

Categories block

 

 

Left column

 

 

1

 

 

Tags block

 

 

Left column

 

 

2

 

 

Block contact

 

 

Left column

 

 

3

 

 

Manufacturers block

 

 

Left column

 

 

4

 

 

 

CMS Block

 

 

Left column

 

 

5

 

 

Newsletter block

 

 

Left column

 

 

6

 

 

Viewed products block

 

 

Left column

 

 

7

 

 

1. 2.

3.

4. 5. 6. 7. 8. 9.

 

Once you've copied the folder themes and modules, go to the admin panel Go to Advanced parameters => Performance

Turn on Force compilation and turn off Cache

Go to Preferences => Images

Set size of images:

Medium_default 160 x 160

Home_default 180 x 180

Set the image quality to “Use PNG only if the base image is in PNG format” Then Regenerate thumbnails

Go to Modules Positions, click button to the right “Run live edit” and

Install the unit in the left column you need. Then save and close. Go to Modules Modules

Install slideric2, new product carousel and banner manager. Go to Localization Languages

Turn on at least 2 languages

Go to Preferences Themes

Set logo and theme, that you need.

Finally go to Advanced parameters => Performance

Turn off force compilation and turn on cashe (your site will work faster)

All done theme set up, congratulations

Link to comment
Share on other sites

Havde ikke forstået, at selve themet hed det samme. Denne mappe (default) kan du fint omdøbe til noget andet (f.eks. din shops navn). Undermapperne til theme-mappen skal ikke omdøbes.

 

Vejledningen til themet ser ganske normal ud, der er som oftest en del opsætning i det. De anbefaler også at du kopierer filerne via FTP frem for at bruge themeinstaller'en.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...