Jump to content

[LØST] Problem med oprettelse af test shop


PrestaBizz

Recommended Posts

Jeg har fulgt Prestafans udmærkede guide på prestatips men kan ikke komme ind i BO. Når jeg logger på accepteres login data, men derefter tømmes felterne og jeg kommer ikke videre på siden. Sidst i URL'en står der redirect=AdminHome.

 

Min testshop ligger på www.testhop.mitdomæne.dk. Når jeg går ind på denne bliver jeg dirigeret over på den rigtige shop.

 

Da jeg ikke kan komme ind i BO kan jeg heller ikke ændre på URL'en til testshoppen. Jeg har derfor prøvet at ændre URL-feltet direkte i databasen. Dog kunne jeg ikke finde feltet med underdirektoriet (som er /shop/ i live versionen) som også skal ændres.

 

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at få det til at virke?

Edited by PrestaBizz (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for tilbagemeldingen. Lad os tage problemstillingen her.

 

Jeg har prøvet at ramme en underside som du foreslog på prestatips, men resultatet er det samme - altså at jeg ikke kommer ind i BO.

 

Jeg så så at der var en .htaccess fil i testshop direktoriet. Den har jeg slettet og prøvet igen, men resultatet er stadig det samme.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har slettet cachede filer i browseren.

 

BO opfører sig meget mærkeligt idet at user og password accepteres, men at man ikke kommer videre ind i BO. Er der en vej "direkte" ind? Kan jeg evt ændre variable direkte i databasen (i givet fald hvilke)?

 

Nogen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet at kopiere alle filer til testshopen igen. Har også indlæst en frisk backup i databasen, men stadig samme problem!

 

Når jeg prøver at logge ind på BO får jeg følgende URL: www.testshop.mitdomæne.dk//index.php?controller=AdminLogin&token=1e6f11f977d7824fb16050c40ab50ef7&redirect=AdminHome

 

Login ser ud til at blive accepteret, men jeg bliver stående på login siden samtidig med at user/pw data slettes.

 

Håber der er nogen der kan give et hint til at løse dette irriterende problem!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu fundet en - omend lidt uortodoks - løsning. Gennem phpMyAdmain gik jeg ind i databasen og rettede url'en til testshoppens url i tabellen ps_shop_url. Når jeg derefter forsøger at logge ind i BO kommer der en uformateret side frem, men øverst er user og pw felter. Efter at være logget ind går jeg ind i ps_shop_url tabellen igen og retter url'en tilbage til den oprindelige. Når jeg herefter logger ind i testshop BO husker browseren login data og jeg ryger direkte ind i BO. Her kan jeg så ændre url'en til testshop url'en og er dermed kørende.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...