Jump to content

Fejl under installation: "At least one table with same prefix was already found, please change your"


hellest

Recommended Posts

Under installation af Prestashop fik jeg den her fejl:

 

At least one table with same prefix was already found, please change your prefix or drop your database

 

Det var på den side, hvor man skal taste sine mysql oplysninger ind. Jeg har 1 database på mit webhotel og den har prefix exprestashop2_ og det skrev jeg i feltet table prefix. Jeg synes jeg har dobbelttjekket alle de andre mysql koder og oplysninger - de ser ud til at være rigtige. Hvad kan der være galt?

Link to comment
Share on other sites

Har du en PS shop side kørende i forvejen, og så prøver ar oprette en ny database?

 

Hvor er du hostet. Normalt kan man have mere end een database på sit webhotel.

 

For mig lyder det som om du prøver at installere en ny PS, på et sted hvor du i forvejen har en.

 

Kan du ikke komme med lidt mere info?

Link to comment
Share on other sites

Njae - jeg troede faktisk jeg bare kunne overskrive filerne fra mit første forsøg, for jeg fik ikke installationen til at køre.

 

Jeg er hostet hos www.unoeuro.com og jeg kan kun have 1 database (medmindre jeg tilkøber ekstra).

 

Jeg har gjort flere forsøg og har også prøve med et one-click system - men jeg synes ikke jeg kan få det til "at spille". Jeg er helt ny på Prestashop og kan ikke umiddelbart overføre min viden fra Joomla ... (?)

 

Jeg kan heller ikke uploade nye temaer ...

 

Lige nu tester, lærer og leger jeg, så vi kan se, om vi kan finde ud af at bruge Prestashop - hold op, det går ikke så godt. Du kan se den på www.vikingfamily.net

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...