Jump to content

Ændring af lage tallet ved salg


Thebutik85

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har 2 problemer som jeg håber i kan hjælpe med...

 

1) Jeg har Prestashop 1.5.2 ,og hvergang jeg får et salg bliver lagertallet det samme, altså det bør nedsættes med de antal stykker som der bliver solgt af. Fx der er en kunde som køber:

 

1 x Computer ( har i alt 5 stk)

 

Så bør antallet falde ned til 4 stk på lager , men forebliver stadig på 5.

 

( Lager styringen er aktiv , men den avancerede lagerstyring er ikke aktiv. )

 

Hvordan får jeg fixet dette?? håber nogen kan hjælpe ..

 

2) Hvis en kunde returnerer en vare, hvad er så processen her inde på Prestashop? Nogen som har guide hvad man skal foretage ved returneringer?

 

Håber virkelig at der er nogen som gider at hjælpe, er gået helt i stå..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo 2 forskellige spørgsmål i samme tråd. Det bør du undgå.

 

Men jeg forsøger mig med det første....

 

Jeg købte i starten af måneden emballage hos min sædvanlige leverandør. Betalte, fik ordre bekræftigelse og alt var som det skulle være.

 

En uge efter bestilte jeg yderligere en vare hos dem. Da jeg loggede ind, lå varerne fra den første bestilling fortsat i kurven.

 

Shoppen havde lige skiftet design, og jeg har på fornemmelsen at det er på PS 1.5.x.x. med at design lagt oven på.

 

Så er spørgsmålet jo:

- kører du med standard design

- eller kører du med et købt design.

 

Hvis det første, så er det da en enorm bug i PS 1.5.x.x. at den ikke tømmer kurven og nedskriver varerne.

Hvis det andet, så har diverse themes det med at lave om på dit og dat, så det der virker i standard, ikke virker i det købte theme.

 

Jeg kan mærke, at der går laaaaaaang tid indtil jeg skal op på 1.5.x.x.

 

 

Med hensyn til det andet, så ved jeg ikke om der er fast standard, men denne her er stjålet fra diverse andre sider. Så den kan du måske bruge til inspiration.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anvender 1.5.2 og har ikke disse problemer da alt i den retning virker som det skal. Men, for der er et men - jeg har installeret 1.5.2 flere gange og har oplevet at der kan opstå de mærkeligste ting, og pludselig er der en installation som fungerer okay. Det må selvfølgelig ikke være sådan, og det beviser bare at ikke alt er som det skal være - endnu. Mit råd er derfor at man bør ikke installerer oven på en ældre version, tjek alt inden du "fin" tuner, og viser der sig fejl - slet alt og installer igen.

 

www.pifosmykker.dk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...