Jump to content

Masshantering av lager


Recommended Posts

Hej, undrar om någon känner till en modul eller hantering av att kunna masshantera lager.

 

I mitt fall så har jag samma artiklar som passar olika bilar och är därmed inlagda som olika produkter under de olika bilmärkena. Jag har dock satt samma referensnummer på dessa och undrar om det finns någon funktion där man istället för att gå in och behöva fylla på och ta bort på varje produkt vid köp och påfyllning, så kan man fylla på genom att använda sig av artikelnummer bara så fylls alla automatiskt på. Samma sak skall hända när en kund köper varan, då sker en automatisk uppdatering på de andra produkterna med. De skall alla vara kopplade till varandra.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar, och är tacksam för all hjälp.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Jag har samma problem som dig.

 

Jag har löst det som så att jag har skapat 1 produkt för att sedan lägga denna i flera olika kategorier.

Man kan ju sedan lägga till ett textfält som är obligatoriskt att fylla i där kunden får specificera sin bilmodell om man samtidigt har en lista på produktsidan till vilken bilmodell man specificerar att produkten passar.

 

Det fungerar som en tillfällig lösning

 

Denna modul tillåter dig lägga till flera grupper och attribut på en produkt. Det kan oxå vara en lösning:

 

http://www.prestashop.com/forums/topic/47363-module-attribute-wizard-pro-create-an-unlimited-number-of-attributes-and-display-as-radio-button-checkbox-dropdown-textbox-teaxtarea-files/

 

 

// Mbp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...