Jump to content

Prestashop aktivering/deaktiverings modul


jkousholt

Recommended Posts

Jeg søger et modul hvor jeg kan deaktivere/aktivere varekombinationer/varianter på samme måde som man kan deaktivere/aktivere "grundvarerne".

Deaktivering og aktivering foregår manuel, da selvom lagerbeholdningen er 0, så kan de stadig putte i kurven da de kan bestilles ved leverandøren.

Det drejer sig om tøj der fåes i forskelige størrelser og farver.

Kombinationerne kan dog komme på lager igen ved leverandøren igen, og derfor ville det være nemmere at aktivere kombinationen igen, frem for at skulle oprette den igen.

Jeg har selv søgt på nettet uden held. Men håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Så kender du det modul jeg søger, eller kan du selv programmere, så hører jeg gerne fra dig.

Jeg bruger Prestashop 1.5.2

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bruger varianterne og lagerstyring rigtigt, kan man ikke vælge en variant, der ikke er på lager.

 

Hvis man alligevel kan lægge i kurven, er det fordi, at du har valgt i BO, at udsolgte varer stadig kan bestilles. Der er ingen grund til at slette en udsolgt variant for så at oprette den igen senere, men det kræver, at du bruger lagerstyringen korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Problemet ligger i at min franske leverandør, ikke har mulighed for at fortælle om varen er udsolgt eller om den er udgået (Franskmænd :rolleyes: )

Derfor kan jeg kun se om varen hos leverandøren er på lager, men ikke om den kommer på lager igen.

Derfor vil jeg gerne at jeg kunne deaktivere den enkelte variant, i tilfælde af at den ikke længere er på lager hos leverandøren. Og skulle det ske at den kommer på lager igen, ja så kan jeg aktivere varianten igen.

Jeg har langt fra alle varer på mit lager, derfor er der mange bestillingsvarer på shoppen. Kunden skal have mulighed for at bestille varer der har en lagerbeholdning på 0.

 

Håber det kastede lidt mere lys over spørgsmålet :)

 

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke en løsning til dig. Men jeg kunne godt bruge noget tilsvarende på Mirasdukketøj.

 

Vi syr selv tøjet. Der er varianter (størrelser), som udgår, og som vi ved aldrig kommer igen.

 

Men der er også varianter (størrelser) som vil komme på lager igen, men p.t. har vi så travlt at vi ikke kan følge med med supplering. Dem kunne jeg godt tænke mig at deaktivere midlertidig. Ene og alene af den grund, at vi ikke synes det er særligt pænt at have en variant, som man alligevel ikke kan vælge. Så p.t. foregår det manuelt med at slette attributten og så lægge den på igen. Mit "problem" er at jeg under supplerende tekst har en beskrivelse af, hvilke dukker en given størrelse passer til. Det skal jeg også tilrette hver gang. Det løser en eventuel klik af/klik på på atributterne ikke.

 

Og, jaPrestashop 1234 har ret, hvis lagerstyringen er sat til og lageret stemmer, så kan det ikke bestilles. Og det er det, jeg synes ikke er så pænt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...