Jump to content

Betalingskort - tillæg


yquem

Recommended Posts

Er det muligt i forbindelsen med betaling for en bestemt betalingsformidler at opkræve en omkostning.

 

Som når jeg bruger papal vil jeg gerne have en del at omkostningen dækket af mine kunder. Hvis de bruger overførsel til konto vil det være uden yderligere omkostninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke, om det er muligt med PayPal, men det er det med Quickpay og ePay. Men....jeg synes, det er en rigtig dårlig ide - du mister kunder på den konto. Sæt dine priser, så de kan håndtere de ekstra omkostninger.

 

Personligt bliver jeg vildt irriteret, når jeg er ved at købe noget og så langt henne i forløbet finder ud af, at jeg også skal betale ekstra kort- eller betalingsgebyrer. Faktisk betød det for nylig, at jeg afbrød et køb og fandt et andet sted at købe ny mobiltlf.

 

Hvis du synes PayPal er for dyrt, så brug en anden indløser, f.eks. Euroline eller Ewire (det ville jeg under alle omstændigheder anbefale i stedet for PayPal).

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Jeg er enig i, at gebyr kan være med til at skræmme kunder væk.

 

Tanken var egentlig at lægge et lille gebyr på paypal for at få kunderne til at vælge den løsning der er billigst for mig og dermed også for kunderne.

 

Jeg har ikke specielt mange transaktioner (det er kun en hobby side jeg har), så derfor er jeg ikke interesseret i en betalingesformidler der bruger abonnement.

Link to comment
Share on other sites

Nu afhænger det at hvor mange er "ikke mange". Paypal er MEGET dyr og transaktioner over 4-5000 kr pr. måned vil det være billigere med anden indløser, bruger selv DIBS og er meget tilfreds (149 kr. pr. måned). Jeg har sparet 5 - 800 kr. om måneden efter jeg forlod Paypal, og jeg har også "kun" en hobbyshop.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det muligt i forbindelsen med betaling for en bestemt betalingsformidler at opkræve en omkostning.

Det er muligt med dette modul: Additional Payment Fees. Jeg overvejer selv at købe det.

Det er muligt man mister nogle få ordrer, men omvendt tror jeg også at der er mange der har både Dankort og Kreditkort.

De tænker ikke over, at det er meget billigere med Dankort for shoppen, og da slet ikke, hvis der ikke er ekstra gebyrer på.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...