Jump to content

URL toekennen aan 2de shop 1.5.2 [solved]


Recommended Posts

Heeft iemand al ervaring met het toekennen van een URL aan de 2de shop.

Deze wil ik graag een andere URL geven dan de URL waar de installatie op heeft plaatsgevonden.

 

Echter de Engels talig gebruiksaanwijzing is helaas op dit punt niet duidelijk, althans ik kom er niet uit.

 

Elders op het Engels talig forum vond ik onderstaande tekst, maar kom daar nog niet goed verder mee:

You just set up the shop URLs in the backend and then point your domain in cpanel to have same physical root folder

 

Ik neem aan dat het al iemand gelukt is dit te bewerkstelligen en hoop spoedig een antwoord te vinden zodat ik weer verder kan.

 

Groet,

Michael

Edited by pamic (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heeft iemand al ervaring met het toekennen van een URL aan de 2de shop.

Deze wil ik graag een andere URL geven dan de URL waar de installatie op heeft plaatsgevonden.

 

Echter de Engels talig gebruiksaanwijzing is helaas op dit punt niet duidelijk, althans ik kom er niet uit.

 

Elders op het Engels talig forum vond ik onderstaande tekst, maar kom daar nog niet goed verder mee:

You just set up the shop URLs in the backend and then point your domain in cpanel to have same physical root folder

 

Ik neem aan dat het al iemand gelukt is dit te bewerkstelligen en hoop spoedig een antwoord te vinden zodat ik weer verder kan.

 

Groet,

Michael

Je bedoeld voor multishop?

Multishop gaat er vanuit dat je 2 verschillende URL's/domeinnamen hebt wijzen naar dezelfe fysieke locatie. Dit is alleen mogelijk indien de 2de domeinnaam/URL een CNAME verwijzing heeft in DNS naar de 1e domeinnaam.

Zie voor meer info met betrekking tot Canonical Name DNS Records op http://www.networking4all.com/nl/helpdesk/domeinnamen/dns/cname+records/

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Scorpionsworld voor je reactie, het gaat idd om de multishop functie te gaan gebruiken.

Nu heb ik de 2de domein bij een andere hoster staan, hoe moet ik die dan instellen, via een site redirect?

 

En dien ik ook nog iets te wijzigen bij URL opties of winkel URL in de backend van prestashop?

 

b.v.d.

Michael

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wil even laten weten dat het gelukt is en dat het achteraf gezien zelfs vrij makkelijk is. De info van Scorpionsworld was me niet meteen duidelijk maar nu wel. :)

Prestashop 1.5 bevalt me tot dusver erg goed en vindt ik als backend gebruiker ook veel overzichtelijker en gebruikersvriendelijker dan 1.3 en 1.4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...